کفش زنانه چرمی اصل از مصنوعی
نحوه تشخیص کفش زنانه چرمی اصل از مصنوعی

شاید شما نیز به صورت تئوری بدانید که چگونه می توانید پارچه چرمی را از پارچه غیر چرمی تشخیص دهید. اما در عمل نتوانید وقتی دو کفش را جلو شما قرار می دهند، بگویید که کدام اصل است و کدام نیست. این باعث می شود در مواقعی، به راحتی گول فروشنده را بخورید و هزینه زیادی بابت کفشی بپردازید. اما کفش شما میزانی که توقع داشتید عمر نکند و زود خراب شود، زیرا چرم آن اصل نبوده است.

روش های کلاسیک تشخیص چرم اصل از غیر اصل

پس بهتر است همینجا روش های واقعی تشخیص کفش اصل چرمی زنانه را به شما بیاموزیم.

 
 

روش های کلاسیک تشخیص چرم اصل از غیر اصل

در این قسمت، برخی از روش هایی را مطالعه می کنید که پیش از خواندن این مقاله باید درباره آن ها مطلع باشید. این روش ها هر کدام توضیحاتی دارد که از مبحث این مقاله خارج است. شما می توانید سایر مقالات ریبون را برای این مورد مطالعه کنید.

  • بافت چرم
  • بوی چرم
  • ضدآب نبودن چرم
  • لیبل چرم
  • مقاومت چرم در برابر حرارت
  • لمس چرم
  • آستر چرم

بله همه این موارد را می توانید در تئوری بررسی کنید. اما واقعاً مگر شما می توانید کفشی را به آتش بکشید تا تشخیص بدهید جنس اصل است یا خیر. پس این مورد اصلاً علتی ندارد که در این لیست ذکر شود.

حتی مواردی مانند بو و لمس نیز تا حد زیادی ممکن است غلط انداز باشند. اول اینکه شما باید پیشتر، چرم واقعی را بارها دیده باشید تا بتوانید بو و لمس آن را تشخیص دهید. دوماً امروزه که برای براق کردن ِکفش های چرمی اصل و مصنوعی هر دو، از یک نوع واکس استفاده می شود، لمس و بوی کفش حداقل در نگاه اول به سختی قابل اتکا است.

پس ادامه این مقاله را بخوانید تا بتوانید اصل بودن کفش زنانه چرمی خود را به درستی تشخیص بدهید.

مشاهده محصول: کفش چرم زنانه

تشخیص کفش زنانه چرم اصل پاشنه بلند

تشخیص کفش زنانه چرم اصل پاشنه بلند

برای تشخیص کفش زنانه پاشنه چرمی بلند، شما باید آن را پا کنید. سپس کمی پای خود را در آن تکان دهید. دقت کنید که قرار نیست کفش را پاره کنید. کمی پای خودتان را در آن تکان دهید و با آن چند قدم راه بروید. آیا احساس می کنید جسمی سخت به پای شما فشار می آورد؟ یا کفش شما در واکنش به اندازه پای شما، کمی انعطاف از خود نشان می دهد. اگر پس از چند قدمی راه رفتن با کفش، دیواره آن همچنان سفت بود، باید به اینکه کفش شما اصل است یا خیر شک کنید.

زیرا حتی ضخیم ترین انواع چرم نیز، پوست هستند. این پوست ها مانند پلاستیک خشک نمی شوند و اگر آن ها را تحت فشار قرار دهید منعطف هستند.

تشخیص کفش زنانه چرم اصل کالج

تشخیص کفش زنانه چرم اصل کالج

کفش های کالج موجود در بازار تا 99% چرم اصل نیستند و از نوعی چرم مصنوعی نرم تهیه می شوند. اما اگر می خواهید از اینکه کفش شما اصل است یا خیر مطمئن شوید، به درون کفش نگاه کنید. از مواردی که می توانید بررسی کنید این است که چه نوع چسبی، کفی را به کفش شما متصل کرده است. اگر بتوانید چسب زرد رنگی را تشخیص دهید، اما دوختی مشاهده نکنید، یعنی کفش شما اصل نیست.

قطعاً می توانید کمی کفی را کنار بزنید و لبه های آستر کفش را دقیق تر بررسی کنید. آیا فقط یک لایه توری به پشت آن چسبیده است؟ یا اینکه می توانید کمی پرز را نیز، در آستر تشخیص دهید.

اگر آستر داخلی کفش کالج شما، یکنواخت، بدون اثری از کرک و توری شکل است، به ضخامت پارچه کفش توجه کنید. اگر کفشی هم ضخیم است و هم آستر مسطحی دارد، این کفش چرم اصل نیست. زیرا تنها نوعی از چرم مسطح است که ساییده و در نتیجه نازک شده باشد.

اگر لایه کفش شما، نازک است و آستر مسطحی دارد، در درون آن به دنبال پارگی باشید.

چرم به راحتی پاره نمی شود و در واقع، به سختی سوراخ می شد. اگر بریدگی هایی صاف مشاهده می کنید، این یعنی پارچه با قیچی بریده شده است. اما اگر در کنار بخش برش خورده آثار خورگی و پرس شدگی مشاهده کردید، این پارچه با کمک ابزارهای ویژه چرم اصل برش خورده است.

مشاهده محصول: کفش پاشنه بلند زنانه

تشخیص بوت زنانه چرم اصل

تشخیص بوت زنانه چرم اصل

اگر یک بوت بلند تا زانو انتخاب می کنید، ممکن است تصور کنید که نمی توانید از روش های بالا برای تشخیص اصل بودن کفش استفاده کنید. و حق با شما است، برای اطمینان از اصل بودن کفش، تحت هیچ شرایطی نباید مثلاً آن را خیس کنید.

اما اگر فروشنده اجازه می دهد، بندهای کفشتان را باز کنید و داخلش را مشاهده کنید. آیا برش های تمیزی می بینید؟ آستر کفش چگونه است؟ آیا به جای کمی پشم، لایه ای پنبه به درونش چسبیده است؟ در این صورت کفش منتخب شما اصل نیست.

تشخیص صندل چرمی اصل

تشخیص صندل چرمی اصل

راحت ترین روش تشخیص کفش زنانه چرمی اصل از مصنوعی، در انواع صندل امکان پذیر است. برخی تصور می کنند تشخیص اصل بودن صندل چرم امکان پذیر نیست . زیرا صندل ها معمولا تزیینات زیادی دارند. اما راه تشخیص یک صندل اصل بسیار ساده است.

کافی است به دوخت آن دقت کنید. یک صندل زنانه که در تمامی درزهایش از چسب و نخ هر دو استفاده شده، یک صندل چرمی اصل است. اما اگر در بعضی درزها، چسب مشاهده کردید، باید شک کنید که شاید صندل یا بخشی از آن، از چرم مصنوعی تهیه شده است.

دقت کنید که چرم مصنوعی نوعی پلیمر است. به همین دلیل در برابر حرارت، کمی در خود فرو می رود. اگر در بخش هایی از صندل مشاهده کردید که انتهای دوخت سوزانده شده است و خود صندل بی آسیب مانده است، این نشان می دهد صندل شما چرم اصل است. اما اگر در همان محل، دیواره صندل شما کمی فرورفتگی دارد یا به آسترش چسبیده و از آن جدا نمی شود، این نشان دهنده غیر اصل بودن آن است. زیرا کفش در آن بخش کمی ذوب شده و مجددا سرد شده است.

مطالعه کنید: صندل زنانه ارزان و با کیفیت برای عید از کجا بخریم؟

نتیجه گیری

بسیاری از روش های تشخیص چرم اصل از مصنوعی را نمی توان روی کالای واقعی در فروشگاه پیاده کرد. این مقاله به شما کمک می کند در یک فروشگاه یا پس از تحویل کالا در خرید اینترنتی، بتوانید بدون صدمه زدن به کفش زنانه خود از اصل بودن و نبودن آن اطمینان حاصل کنید. در این مقاله روش های تشخیص مدل ها مختلف کفش چرمی مورد بررسی قرار داده شد.

اگر در این زمینه سوالات بیشتری دارید، می توان در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر بخواهید نیز می توانید از بخش گفت وگوی آنلاین، آن را با ما در میان بگذارید.