نحوه شستشو و نگهداری از لباس های پاییزی
نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی را بررسی می کنیم تا با مشکل کهنگی و بی کیفیت شدن لباس های پاییزی خود ، مواجه نشوید.

پس از اینکه از فروشگاه های لباس به خرید لباس های پاییزی موردنظر خود اقدام کردید و با کلی ذوق و شوق آنها را پوشیده و در مقابل آیینه به خود نگاه می کنید ، نگران این می شوید که چگونه از این لباس ها مراقبت کنید تا سریعاً کهنه و بی کیفیت نشود.

اگر به نکاتی توجه کنید می توانید از بروز مشکل پوسیدگی و کهنگی لباس های پاییزی خود جلوگیری کنید. نگهداری و مراقبت از هر لباسی دارای فوت و فنی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مشکلاتی که در اثر شستشو و نگهداری نادرست لباس ایجاد می شود :

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی باید به گونه ای باشد که با مشکلاتی مانند تغییر رنگ لباس ، ایجاد لکه بر روی لباس ، تغییر حالت لباس ، پرز دادن لباس ، پوسیدگی لباس ، باز شدن دوخت های لباس ، کنده شدن خزهای لباس و … مواجه نشوید.

شستشوی نادرست لباس ، جمع نکردن اصولی لباس ، اتو کردن نادرست لباس و … موجب می شود که مشکلات فوق برای لباس ایجاد شود. ممکن است نکات شستشوی هر لباسی با سایر لباس ها متفاوت باشد. بنابراین با توجه به ترفندهای شستشوی هر نوع لباسی ، شستشو و مراقبت از آن را انجام دهید تا سالیان سال بتوانید از لباس خود استفاده کنید.

مشاهده محصولات: پولوشرت مردانه
مشکلات شست و شو

مراقبت از لباس های پشمی

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی با پارچه پشمی ، باید با دقت بالایی انجام شود. پارچه های پشمی در مقابل آلودگی ، گرد و خاک و ساییدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. بهترین گزینه برای شستن این لباس ها ، دادن آنها به خشکشویی است.

در صورتی که امکان دادن لباس به خشکشویی بنا به هر دلیلی وجود ندارد ، خودتان دست به کار شوید. برای این کار دور ماشین لباسشویی را خط بکشید و خودتان به صورت دستی به شستن لباس اقدام کنید. برای این کار حتماً از آب سرد استفاده کنید.

در ارتباط با نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی عرض کنیم که هرگز برای شستن هیچ یک از انواع لباس های پاییزی از سفیدکننده استفاده نکنید. حتی لباس های پشمی سفید را با سفیدکننده ها نشویید. چرا که موجب آسیب دیدن بافت آن می شود. از مایع لباسشویی مناسب و باکیفیت برای شستن لباس های پاییزی پشمی استفاده کنید. پودرهای لباسشویی ممکن است موجب کاهش کیفیت لباس شود.

استفاده از مایع لباسشویی باید به اندازه کافی باشد. بنابراین دقت کنید که در استفاده از مایع لباسشویی زیاده روی نکنید. برای خشک کردن لباس های پشمی بهتر است آنها را بر روی سطحی قرار دهید و هرگز آنها را آویزان نکنید. آویزان کردن لباس های پشمی موجب می شود که حالت آنها تغییر کند و فرم بدی به خود بگیرد. اتوکشی این لباس ها باید با اتوی سرد انجام شود. این پارچه ها نباید در معرض حرارت و یا تابش آفتاب باشند.

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی از جنس دورس

لزومی ندارد که بعد از هر بار استفاده از لباس های دورس ، آنها را بشویید. برای شستن این لباس ها می توانید از روش دستی یا ماشینی استفاده کنید. لباس دورس باید کاملاً پشت و رو شود و سپس شسته شود. لباس پاییزه دورس همانند سایر لباس های پاییزی باید با آب سرد شسته شود. زیرا آب داغ موجب از بین رفتن خاصیت کشباف این لباس شده و حالت آن را عوض می کند. شوینده ای که برای شستشوی این لباس استفاده می شود ، باید قوی نباشد تا پارچه آن را از بین نبرد.

بهتر است لباس های دورس به تنهایی شسته شده و به همراه سایر لباس ها شسته نشوند. بهتر است لباس های دورس را با استفاده از گرمای خشک کن ، خشک نکرده و از هوای آزاد برای خشک کردن آن استفاده کنید. برای جمع کردن لباس دورس ، آن را چروک جمع نکنید. حتماً آن را صاف نموده و سپس در داخل کمد قرار دهید. اگر قصد خشک کردن لباس دورس را دارید ، آن را تا حد ممکن صاف نموده و سپس آویزان کنید تا کمتر چروک شود و نیازی به اتوکشی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: کاپشن مردانه

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی از جنس بافت

یکی دیگر از لباس هایی که در فصل پاییز زیاد مورداستفاده قرار می گیرد ، بافت است. برای نگهداری درست از لباس های بافت باید به مواردی توجه داشته باشید. بهتر است روش دستی را برای شستشوی لباس بافتنی استفاده کنید. برای شستشوی ماشینی باید تنظیم ماشین لباسشویی را روی ضعیف ترین گزینه قرار دهید.

لباس های بافتنی را با قابلیت خشک کن ماشین لباسشویی خشک نکنید و آن را پس از آبگیری توسط حوله ، بر روی سطحی صاف و تمیز قرار دهید. از آویزان کردن لباس بافت در کمد لباس خودداری کنید، چراکه ممکن است موجب تغییر حالت آن شود. بهتر است لباس های بافت را به درستی تا کرده و داخل کشو یا کمد قرار دهید. اگر لباس های بافتنی با سایر لباس ها در تماس نباشد ، با مشکل پرز دادن مواجه نمی شود. اصلاً نباید لباس های بافتنی را اتو کنید و صرفاً باید آنها را از راه دور بخار کنید.

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی از جنس بافت

نحوه شستشو و نگهداری کت های لاستیکی ، وینیل و بارانی

نحوه شستشو و نگهداری لباس‌های پاییزی از نوع کت های لاستیکی و وینیل و بارانی بر اساس توضیحات ارائه شده در برچسب موجود بر روی آن است. اغلب این لباس ها دارای برچسب هایی هستند که نحوه شستشو و اتوکشی و خشک کردن لباس ها بر روی آنها توضیح داده شده است. اگر امکان شستشوی ماشینی این لباس ها وجود داشته باشد ، حتماً بر روی برچسب آنها درج می شود.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

نحوه شستشو و نگهداری لباس های چرمی و جیر

بهتر است حدالامکان این لباس ها را نشسته و از پارچه مرطوب یا برسی نرم برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. اگر لباس چرمی و جیر کثیف است ، حتماً آنها را به خشکشویی دهید تا به صورت اصولی شسته شود. لباس های جیر و چرمی در صورت تماس یا برخورد با شی ء تیز و برنده ، حتماً آسیب می بینند. بنابراین در نگهداری ، آویزان کردن و شستن آنها به این نکته توجه داشته باشید.