نکاتی برای انتخاب کفش چرم زنانه مناسب

شاید گمان  می کنید که انتخاب یک کفش چرم زنانه مناسب، کاری ساده است و باید مشابه سایر کفش هایتان با این مورد برخورد کنید. این تصور تا حدودی درست است، اما به طور کلی انتخاب صحیح یک کفش چرم، ملزوم به رعایت برخی موارد است. در این مقاله همراه ما باشید تا نکات انتخاب یک کفش چرم زنانه مناسب را به شما بیاموزیم.

هنگام انتخاب کفش چرم زنانه مناسب به چه مواردی باید دقت کنیم؟

در هنگام انتخاب یک کفش زنانه، باید آن را به دقت تست کنید و مواردی را که در ادامه ذکر می کنیم یک به یک بررسی کنید. دقت در این نکات باعث می شود کفش زنانه مناسبی تهیه کنید که پای شما در آن راحت است، با آن زمین نمی خورید و بیشتر نیز عمر می کند.

اندازه کفش

برای اینکه متوجه شوید آیا یک کفش چرم زنانه، مناسب است یا خیر. باید اندازه آن را به درستی با اندازه پای خود مطابقت دهید. یعنی هم از نظر عرض و هم از نظر طول، اندازه بودن کفش را بررسی کنید. دقت کنید که عرض را نیز باید از دو نظر بررسی کنید:

  1.  اندازه بودن عرض در قسمت باریکتر
  2. اندازه بودن عرض کفش در قسمت پهن تر

همچنین اگر به خرید کفش پاشنه دار علاقه دارید باید اندازه کف پای خود را در حالتی که پا بیشترین قوس را دارد، از نظر طول و ارتفاع بگیرید و با کفش آن را بررسی کنید.

محاسبه قوس پا

انتخاب بر اساس محاسبه قوس پا یکی از مهمترین روش های انتخاب کفش چرم زنانه مناسب است. یک کفش چرمی نامناسب می تواند به راحتی قوس پای شما را تحت فشار قرار دهد و مشکلاتی مانند پا درد و انحراف انگشتان پا از کف پا به وجود آورد. کف پای شما در کفش باید حالت طبیعی خود را حفظ کند و از هیچ جهتی تحت فشار نباشد. در این صورت این کفش چرم زنانه برای شما مناسب است .

کفش چرم زنانه مناسب

محاسبه فضای کافی جلوی کفش

اگر یک کفش را از نظر ارتفاع، اندازه پهلو و راحتی بررسی کردید اما پس از پوشیدن احساس کردید که بخش جلویی تنگ است، بهتر است آن را انتخاب نکنید. این نکته را باید جدی بگیرید زیرا عدم وجود فضای کافی در بخش جلویی کفش، می تواند به تغییر جهت انگشتان پا و آسیب مفاصل شما منجر شود.

ضد آب بودن

یک کفش چرمی مناسب، قابلیت استفاده در روزهای بارانی و برفی را نیز دارد. این کفش خراب نمی شود و کیفیتش نیز در برخورد با آب از دست نمی دهد. اگرچه برخی تصور می کنند کفش چرمی ضد آب نیست. که چرم با کیفیتی که برایش هزینه زیادی می کنید، باید ضد آب نیز باشد.

برای داشتن اطلاع بیشتر از چرایی این مسئله می توانید مقاله ای را با عنوان “راهنمای خرید کفش چرم زنانه با کیفیت” مطالعه کنید.

لیز نبودن

یک کفش زنانه چرمی و مناسب، لیز نیست. این به این معنی است که پای شما نباید در کفشتان سر بخورد. به علاوه در بخش بیرونی نیز نباید کف کفش به صورتی باشد که روی کاشی، آسفالت یا پله سر بخورد. در غیر این صورت این کفش، بسیار خطرناک است و ممکن است به شما آسیب و خسارت های جسمی برساند.

سبکی

بهترین کفش چرم زنانه مدل هایی است که بتوانید با آن به راحتی حرکت کنید. پای شما در این نوع کفش باید آزادی حرکت زیادی داشته باشد. همچنین لازم نباشد به دلیل وزنِ کفش، پای خودتان را روی زمین بکشید. این مسئله هیچ ارتباطی با کیفیت کفش چرمی ندارد. زیرا یک چرم پلاستیکی یا چرمی با کیفیت پایین نیز ممکن است هم وزن کفشی با کیفیت بسیار بالا باشد.

باید بدانید که سبکی یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب کفش چرم زنانه مناسب، خودتان باید به آن توجه کنید.

کفش چرمی زنانه و مناسب

داشتن تهویه مناسب

درباره مدل های چرمی، اهمیت تهویه داخل کفش بیشتر است. دلیل این مسئله این است که پای شما نباید در کفش چرمی تعریق شدید کند. تهویه علاوه بر اینکه از بو گرفتن کفش پیشگیری می کند، باعث می شود کفش شما آنتی باکتریال بماند. به علاوه تعریق ممکن است عمر چرم را کوتاه کند که این نیز مطلوب شما نیست. پس برای انتخاب کفش چرم زنانه مناسب، کفشی را در نظر داشته باشید که سوراخ های ریزی روی آن تعبیه شده باشد.

مشاهده کنید: کفش روزمره زنانه

در انتخاب کفش چرم زنانه مناسب چه نکاتی را رعایت کنیم؟

حال که می دانید در انتخاب یک کفش چرم زنانه مناسب به چه نکاتی باید توجه کنید، خوب است بدانید روش پیدا کردن بهترین کفش چرم زنانه چیست. اگر بدانید که هنگام انتخاب کفش، چه مواردی را باید رعایت کنید، همین شما را در یافتن یک کفش ایده آل یاری می دهد.

خرید در شب

همان طور که می دانید اندازه پای شما در شب کمی بزرگتر است. بنابراین بهتر است در ساعات پایانی روز به دنبال یافتن مناسب ترین کفش چرمی زنانه برای خود باشید. تا مطمئن باشید که کفش تان در شب نیز اندازه شما است.

ایستادن در زمان خرید

خوب است بدانید فرم پای شما در زمان خرید کفش، اهمیت زیادی بر خرید دارد. اگر کفش را نشسته به پا کنید، به دلیل زاویه عضلات کف پای شما، عدم سازگاری کفش با پاهایتان به درستی مشخص نمی شود. در این صورت ممکن است حتی کفش که پشت پای شما را می زند، نیز به اشتباه به جای یک کفش مناسب چرمی زنانه بخرید.

پوشیدن جوراب

سعی کنید حتما کفش را با جوراب تست کنید. زیرا حتی نازک ترین جوراب ها، لایه ای نازک از پوشش به دور پای شما ایجاد می کنند. همین باعث می شود اندازه کفش را با واقع بینی بیشتری انتخاب کنید. به علاوه اگر کفش را به صورت حضوری می خرید، پیش از شما کفش در پای افراد دیگر هم رفته است. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما از جوراب استفاده کنید.

البته خرید اینترنتی نیز روش بهداشتی تر برای یافتن یک کفش چرمی مناسب است. حتما از فروشگاه اینترنتی ریبون کفشی تهیه کنید تا از رعایت این موارد بهداشتی اطمینان داشته باشید.

مشاهده کنید: کفش پاشنه دار زنانه

راه رفتن با آن

برای انتخاب کفش چرمی مناسب زنانه، حتما آن را بپوشید و چند قدم با آن راه بروید. حتی زوایای مختلف راه رفتن را در آن تست کنید تا مطمئن شوید کفش انتخابی اندازه شما است. اگر کفش پای شما را می زند یا در هر نقطه ای از کفش احساس فشار می کنید، باید بدانید که کفش زنانه چرمی مناسبی را انتخاب نکرده اید.

به خصوص در نقاطی مانند پشت پا، نوک انگشتان و مفصل انگشت شصت، نباید کمترین فشاری را احساس کنید.

انتخاب کفش چرم زنانه مناسب

احساس راحتی

یک کفش زنانه چرمی مناسب، کفشی است که پای شما در آن 100% راحت باشد. این کفش نباید در هیچ نقطه ای به پای شما فشار وارد کند. نه باید انقدر تنگ باشد که در تمامی سطوح داخلی کفش را حس کنید و نه باید آن قدر گشاد باشد که از پای شما در بیاید.

به خصوص این نکته را در هنگام انتخاب کفش چرم زنانه مناسب و پاشنه دار مد نظر داشته باشید. پاشنه کفش نباید روی مچ یا پنجه پای شما فشاری قرار دهد.

عدم استفاده از کفش زیپ دار

عموم کفش هایی که فقط با زیپ بسته می شوند، در صورت تغییر وزن یا اندازه پای شما، دیگر به پای شما اندازه نخواهند بود. اما یک کفش بندی چرمی، میتواند بهترین و مناسب ترین کفش چرمی زنانه برای شما باشد. زیرا علاوه بر اینکه عمر زیادی دارد، با تغییرات فیزیکی پای شما نیز سازگار است.

در این صورت با گشاد یا تنگ کردن بندهای کفشتان، دوباره یک کفش چرمی زنانه مناسب خواهید داشت.

مشاهده کنید: صندل زنانه

استفاده از کفی مناسب و طبی

ابتدا باید این را بدانید که هر کفشی، نیاز به کفی طبی ندارد. به علاوه هر کفی طبی ممکن است برای شما مناسب نباشد. اما اگر یک هفته از کفی خود استفاده کردید و دچار مشکلاتی مانند پا درد یا زانو درد شدید، توصیه می کنیم به تعویض کفی خود فکر کنید.

زیرا قرار داشتن کفی مناسب شما در کفش چرم زنانه، به تجربه بهتر شما از آن کمک زیادی می کند.

سخن آخر

به پایان این مقاله رسیده ایم. اگر روش دیگری برای انتخاب کفش چرم زنانه مناسب می دانید حتما در بخش نظرها با ما در میان بگذارید.