نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه
نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه

نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه به شما ارائه می دهیم تا با توجه به این نکات ، بهترین و مناسب ترین کفش ورزشی را خریداری کنید.

خرید کفش ورزشی نسبت به خرید سایر کفش ها به توجه بیشتری نیاز دارد. در واقع این کفش ها باید از ویژگی های مختلفی برخوردار باشند تا امکان ورزش کردن راحت را برای شما فراهم کنند. بنابراین باید برای خرید کفش‌های ورزشی ، حساسیت بیشتری به خرج دهید.

اهمیت انتخاب کفش مناسب ورزش برای آقایان

آقایان باید بدانند که خرید کفش ورزشی به دقت و توجه زیادی نیاز دارد. نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مطرح می شود که نشان از اهمیت کفش ورزشی مناسب دارد. پا ، یکی از مهمترین اعضای بدن است که به ظن برخی از متخصصان ، قلب دوم بدن است. پا مستقیماً با ستون فقرات در رابطه است. ستون فقرات ، بخش مهمی از بدن است. هرگونه اختلال در ستون فقرات ، سبب ناراحتی شدید فرد می شود.

به همین علت تأکید داریم که برای ورزش کردن باید کفش مناسبی را انتخاب کرد. کفش های ورزشی باید از خصوصیاتی متفاوت از کفش های روزانه و رسمی برخوردار باشند. اگر برای ورزش کردن از کفش های مناسب استفاده نکنید حتماً پس از مدتی با درد در ناحیه پا و کمر و گردن و … مواجه خواهید شد.

مشاهده کنید: رکابی مردانه اسپرت

نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه برای هر سن و سالی

مهمترین نکاتی که باید درنظر داشته باشید و از توجه به آنها غافل نشوید ، موارد زیر هستند :

برند کفش : وقتی از برند کفش سخن می گوییم قصد نداریم تأکید به خرید کفش های برند کنیم. اما خودتان بهتر می دانید که کفش های ورزشی برند معمولاً بهترین ویژگی ها را دارا می باشند. کفش هایی مانند ونز ، آدیداس ، نایک ، پاما و … از بهترین کفش های ورزشی هستند که لذت ورزش را چندین برابر می کنند.

انتخاب سایز مناسب کفش آقایان : گمان نکنید که پای شما همواره یک سایز مشخصی دارد و با اطمینان نسبت به آگاهی از سایز کفش خود به خرید کفش اقدام کنید. این احتمال که پای انسان با گذشت زمان ورم پیدا کند و بزرگ شود ، وجود دارد. بنابراین حتماً کفش را پا نموده و یا اگر به خرید اینترنتی کفش ورزشی مردانه اقدام می کنید ، با استفاده از خط کش یا متر ، سایز پای خود را اندازه بگیرید.

تست هر دو کفش : در ارائه نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه باید به این مسئله اشاره کنیم که در خریدهای حضوری هر دو لنگه کفش را پا کنید و از مناسب بودن سایز هر دو لنگه کفش ، اطمینان حاصل کنید. شما باید سایزی را انتخاب کنید که مناسب پای بزرگتر شما باشد.

راحتی کفش ورزشی مردانه : مگر می شود که با کفش های ناراحت ورزش کرد ؟ طراحی و جنس پاشنه و کفی برخی از کفش ها به گونه ای است که اساساً ناراحت است. آقایان هرگز نباید این کفش ها را برای ورزش کردن انتخاب کنند.

انتخاب کفش ورزشی با توجه به نوع ورزش موردنظر : برخی از ورزش ها نیازمند کفش بخصوصی هستند. نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه بیان می کنیم که یکی از مهمترین آنها ، توجه به مناسب بودن کفش برای ورزش موردنظر است. کفش های دو ، کفش های یوگا ، کفش های بسکتبال ، کفش های فوتبال و … هر یک با ویژگی های خاصی طراحی شده اند.

انتخاب کفش با توجه به فرم پا : فرم پای برخی از افراد خاص است. این افراد حتماً بایستی به نوع فرم پای خود توجه داشته باشند و سپس به خرید کفش اقدام کنند. افرادی که پنجه های کشیده دارند ، حتماً کفش های قالب پهن را انتخاب کنند و از انتخاب کفش های باریک خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های ست کردن سویشرت مردانه

دراپ یا افت پاشنه چیست ؟

پس از ارائه نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه ، توضیحاتی درباره افت پاشنه می دهیم. احتمالاً دراپ یا افت پاشنه را شنیده باشید. دراپ یعنی بخش میانی کفش و یا حد فاصل بین پاشنه تا پنجه کفش . هر اندازه که دراپ بیشتر باشد ، میزان اصطکاک بیشتر است. چون پاشنه کفش سریعتر از بخش های دیگر با کف یا سطح تماس پیدا می کند و همانند ترمز کار می کند.

اگر دراپ کفشی پایین باشد ، فرد در پیاده روی سریعتر عمل خواهد کرد. بنابراین برای کوهنوردی ، کویرنوردی و گذر از مسیرهای ناهموار ، کفش هایی را انتخاب کنید که دراپ بیشتری داشته باشند تا لیز نخورده و زمین نخورید.

محصول پیشنهادی: کفش مردانه

دیگر نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه ( ایرانی یا خارجی )

علاوه بر مواردی که بیان کردیم باید به چندین نکته دیگر توجه داشته باشید تا کفش خریداری شده ، بهترین و مناسب ترین کفش برای ورزش موردنظر شما باشد.

سطحی که روی آن ورزش می کنید : اگر قرار است بر روی سطح صاف ورزش کنید ، لزومی به خرید کفش های آج درشت ندارید. اگر در مسیرهای پیاده روی قصد دویدن دارید ، کفش های آج کمتر را خریداری کنید. چنانچه در مسیرهای پر فراز و نشیب مانند کوه قرار است ورزش کنید ، کفش های آج بیشتر را خریداری کنید.

شیوه راه رفتن پا : برخی از افراد به شکل خنثی راه می روند ، یعنی کف پای آنها با زمین تماس پیدا می کند. برخی از افراد به صورت اورپرونیشن راه می روند ، یعنی پای آنها به طرف داخل خم می گردد. بعضی از افراد به صورت آندرپرونیشن راه می روند ، یعنی پای آنها به طرف بیرون متمایل است. بنابراین در ارائه نکاتی درباره خرید کفش ورزشی مردانه به این مسئله هم توجه داشته باشید.

توجه به وزن : اگر شما وزن زیادی دارید و به صورت خنثی راه نمی روید ، حتماً نیازمند کفش هایی با طراحی خاص هستید. پزشک به شما در انتخاب این کفش کمک خواهد کرد.

توجه به محدودیت ها و ناراحتی های خود : در صورتی که دچار مشکلاتی مانند کمردرد ، زانو درد ، پا درد و … هستید و قصد خرید کفش ورزشی مناسبی را دارید ، حتماً با فیزیوتراپ و یا پزشک خود مشورت کنید. حتماً پزشک اطلاعات خوبی در این زمینه به شما ارائه می کند.

محصول پیشنهادی: کتانی مردانه