ست لباس راحتی خونگی پسرانه - ریبون
نکات خرید لباس ست راحتی پسرانه

یک ست راحتی پسرانه، لباسی است که کودک آن را در طول روز به تن می کند. این لباس بدن او را آزار نمی دهد، غذا خوردن، فیلم دیدن و حتی بازی و استراحت نیز در آن راحت است. به همین دلیل، پیش از خرید یک لباس ست راحتی پسرانه، باید بدانید که محصول مورد نظر شما، چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

به طور کلی یک ست، دغدغه ی مرتب بودن لباس را از والدین دور می کند. انتخاب ست راحتی پسرانه اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا والدین بیشتر به خرید ست راحتی پسرانه تمایل دارند. پس  می توان گفت ست راحتی بهترین نوع لباس پسرانه در این مقاله درباره اینکه چه لباسی راحت تلقی می شود و بهترین ست راحتی پسرانه چه ویژگی هایی دارد، مطالبی را مطالعه خواهید کرد.

راحت بودن جنس ست راحتی پسرانه

مهم ترین ویژگی یک ست راحتی پسرانه، راحت بودن جنس آن است. جنس یک ست راحتی باید لطیف، ضد حساسیت، خنک و سبک باشد. پارچه نباید به تن کودک فشار یا وزن مضاعفی وارد کند. به همین علت، از پر استفاده ترین جنس های پارچه برای پسربچه ها، جنس های کتان و پنبه ای هستند.

جنس کتان، ایستایی بهتری دارد و کشسان نیست. برای استفاده در محیط خارج از خانه، کتان می تواند بهترین جنس پارچه ای باشد که تهیه می کنید. اما یک ست راحتی پسرانه از جنس پنبه، برای تمامی مکان ها و موقعیت ها مناسب است و یک لباس راحتی واقعی برای کودک شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرید ست لباس پسرانه
ست راحتی پسرانه

عدم تنگی و گشادی بیش از حد ست راحتی پسرانه

برخی از والدین علاقه دارند لباس های تنگ تری را به تن کودک کنند. برخی نیز تصور می کنند چون کودک در سنین رشد است، بهتر است برای او لباسی آزاد تهیه کنند تا در هزینه های آتی خود کمی صرفه جویی کنند. هر دوی این موارد می تواند یک لباس ست راحتی پسرانه و مناسب باشد.

به این شرط که خود کودک نیز در آن احساس راحتی داشته باشد. برای مثال لباس بیش از حد تنگ و فیت نباشد و به بدن کودک در موقعیت های مختلف فشاری وارد نکند. یا به اندازه ای گشاد نباشد که به زیر بدن بچه گیر کند.

مناسب بودن اندازه لباس را به این صورت باید تعیین کنید که آیا کودک به راحتی و در همه جهات در ست لباس پسرانه راحتی اش حرکت می کند یا مدام در حال مرتب کردن لباسش است؟ در این صورت شما یک ست راحتی به اندازه ای دقیقاً مناسب کودکتان تهیه کرده اید.

راحتی و ضد حساسیت بودن درزهای آن

دیگر نکته ای که پیش از خرید ست پسرانه راحتی باید چک کنید، راحت بودن آن در بخش درزها و برش های آن است. برخی از انواع لباس های بچه گانه، پارچه لطیف و فوق العاده ای دارند. اما از نخ خشک یا حساسیت زایی در سردوزی و دوخت داخلی آن استفاده شده است. به همین دلیل پیش از خرید لباس، بررسی آن ضرورت زیادی دارد.

لباسی که درز آن آزاردهنده است، مانع از راحت بودن کودک می شود. همین مسئله را برای تگ سایز پشت یقه لباس نیز چک کنید. بهترین تگ های داخلی لباس، به صورت افقی دوخته می شوند. تگ نباید به گونه ای به یقه متصل باشد که برای جدا کردنش مجبور باشید درز لباس را باز کنید.

بیشتر بخوانید: لباس بچه گانه

مناسب بودن اندازه کش در ست راحتی پسرانه

نکته دیگری که معیار و ملاک یک ست پسرانه واقعاً راحت در نظر گرفته می شود، اندازه بودن کش آن در بخش های مختلف است. مثلاً در بخش کمر شلوار یا شلوارک، در سر آستین ها یا در بخش پایینی شلوار، ممکن است از کش هایی استفاده شده باشد.

بهتر است توجه کنید کش های لباس راحتی، در بخش های مختلف نباید تنگ باشد. تنگ بودن کش منجر به آزار دیدن بدن کودک می شود. کش بخش کمر نیز، نباید گشاد باشد. در این صورت کودک مدام باید بازی یا فعالیت را متوقف کند تا شلوارش را تنظیم کند. و این دقیقاً بر عکس چیزی است که از یک لباس ست راحتی پسرانه توقع دارید.

کش بخش های دیگر مانند سر آستین یا یقه، می توانند گشاد باشند. برخی از کش ها، نرم هستند و به راحتی باز می شوند. این نیز از مواردی است که در کش های ست پسرانه باید به آن توجه کنید.

ست لباس راحتی پسرانه

رنگ مناسب ست راحتی پسرانه

بهترین رنگ ست لباس پسرانه راحتی، رنگی است که توی ذوق کودک نزند. نه بیش از حد روشن باشد که چشم کودک را خسته کند و نه بیش از حد تیره و سرد که احساسات منفی کودک را بر انگیزد. ست راحتی پسرانه با رنگ و طرح مناسب، ستی است که کودک به آن علاقه داشته باشد.

در صورتی که این ست را برای استفاده و بازی کودک در خارج از خانه یا کوچه تهیه می کنید، بهتر است رنگ های مانند زرد یا نارنجی یا سبز نئون را مد نظر داشته باشید. در این صورت، تشخیص پسربچه برای کودکان بزرگتر یا دوچرخه سوار راحت تر می شود و احتمال برخورد کودکان به هم نیز کمتر می شود.

عدم وجود اکلیل، تور یا پولک دوزی

امروزه مواردی مانند اکلیل، تور یا پولک نیز در ست های پسرانه استفاده می شود. باید توجه کنید که برخی از این تزیینات، به دست ها یا گردن کودک خراش می اندازند. برخی به دهان و چشم او وارد می شوند و برخی نیز مستقیماً و در تماس با پوست ایجاد خارش می کنند.

اگر کودک شما به این مواد پلاستیکی حساسیتی ندارد، استفاده از آن ها برای او موردی ندارد. در غیر این صورت، ست راحتی پسرانه ای را برایش انتخاب کنید که قطعات اضافی مصنوعی نداشته باشد.

قابلیت شست و شو به دفعات

ست راحتی پسرانه محبوب کودک شما، باید در برابر شست و شو مقاوم باشد. علت این مسئله این است که قطعاً کودک از آن استفاده زیادی خواهد کرد. پس مدام آلوده می شود و اگر در برابر شست و شو با شوینده های ساده بپوشید یا پاره شود، از نظر مالی به ضرر شما خواهد بود.

متاسفانه نمی توان گفت کدام جنس به طور کلی مقاومت بالایی دارد و این مورد به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تهیه پارچه بر می گردد. اما به طور کلی، لباسی که پس از اولین شست و شو وا برود، رنگش بپرد یا آب برود، کیفیت مواد اولیه بسیار پایینی دارد.

بیشتر بخوانید: لباس پسرانه