انتخاب کفش زنانه مناسب
نکات طلایی برای انتخاب کفش زنانه مناسب

انتخاب کفش زنانه مناسب ، یک مسئله مهم برای بانوان است. در این مقاله قصد داشته با ارائه توضیحات مهمی ، شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

یک کفش مناسب در زیبایی استایل شما ، تأثیر زیادی دارد. بنابراین باید انتخاب خوبی داشته باشید تا خوش بدرخشید. بانوان نسبت به آقایان ، حساسیت بیشتری درباره انتخاب پوشاک خود دارند. حساسیت آنها درباره انتخاب کفش هم بسیار زیاد است. دانستن نکات زیر به انتخاب بهتر آنها کمک زیادی می کند.

راحتی کفش را درنظر بگیرید

اولین نکته مهم درباره انتخاب کفش زنانه مناسب ، راحتی کفش است. هیچ چیز مانند راحت بودن کفش زنانه، اهمیت ندارد. زیرا پا قلب دوم است و زمانی که پای شما در وضعیت خوبی به سر می برد ، احساس بسیار خوبی خواهید داشت. اگر کفش نامناسبی بر پا داشته باشید ، حتی راضی خواهید بود کفش ها را درآورده و پا برهنه راه بروید. برخی از کفش ها به دلیل طراحی بد و جنس نامناسب ، بسیار ناراحت هستند و پا را اذیت می کنند.

انتخاب کفش زنانه مناسب با توجه به برند

در زمان خرید کفش‌های زنانه توجه کنید که آنها از چه برندی هستند ؟ البته ما قصد نداریم بگوییم که کفش هایی که برند نیستند ، مناسب نیستند و تنها باید به خرید کفش های برند اقدام کنید. اما برخی از کفش ها فیک هستند و برندی که بر روی آنها حک شده است ، تقلبی است. اگر از فروشگاه های معتبر به خرید کفش های مارک اقدام کنید ، قطعاً تا سالها می توانید از این کفش ها استفاده کنید. کفش های برند را مستقیماً از شرکت ها و یا از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت کفش ورزشی زنانه

پاشنه کفش را بررسی کنید

یکی از ویژگی های مهم هر کفشی ، پاشنه آن است. کفش هایی که پاشنه بی کیفیت و نامناسبی داشته باشند به شدت پا را اذیت می کنند. نکته ای که باید در زمان انتخاب کفش زنانه مناسب درنظر داشت ، طول پاشنه است. اگر از ناراحتی های ستون فقرات و زانو رنج می برید و یا تبحری در راه رفتن به کفش های پاشنه بلند ندارید ، از خرید کفش های پاشنه بلند خودداری کنید. اما اگر مهارت و تبحر راه رفتن با کفش های پاشنه بلند را دارید و از بیماری خاصی رنج نمی برید ، می توانید برای جذابیت بیشتر استایل خود به خرید کفش های پاشنه بلند اقدام کنید.

سایز مناسب کفش را درست انتخاب کنید

برخی از فروشندگان به مشتریان توصیه می کنند که این سایز کفش را بخرید و اطمینان داشته باشید که پس از مدتی جا باز کرده و فیت پای شما می شود. این نظریه ، کاملاً نادرست است. شما باید از اول ، سایز کفش خود را درست انتخاب کنید و فریب این حرفها را نخورید. اگر از مغازه ها و بوتیک ها به خرید کفش اقدام می کنید ، آنقدر کفش پا کنید تا آن سایزی که ایده آل پای شما است را انتخاب کنید. برای خرید اینترنتی هم باید دقیقاً سایز کفش خود را مشخص کنید.

محصول پیشنهادی: کفش روزمره زنانه

انتخاب کفش زنانه مناسب با هدف پیشگیری از تعریق پا

برخی از کفش ها فاقد استانداردهای لازم بوده و موجب تعریق شدید پا می شوند. بهتر است کفش هایی را خریداری کنید که هواخور داشته باشند و با جنس باکیفیتی که دارند مانع از تعریق زیاد پای شما شوند. البته با استفاده از جوراب های مناسب مانند جوراب های پارازین می توانید از تعریق پا جلوگیری کنید.

توان مالی شما برای خرید کفش

با توجه به بودجه خود ، کفشی را خریداری کنید که از دوام و طول عمر بالایی برای شما برخوردار باشد و کارایی موردنظر شما را داشته باشد. زمانی که توان مالی شما اندک است و نمی توانید برای محل کار ، مهمانی ، دورهمی و … هر یک کفش جداگانه ای را خریداری کنید ، باید کفشی را خریداری کنید که در تمامی مکان ها قابل استفاده باشد و به قول معروف چند منظوره باشد. تصور نکنید که خرید کفش های ارزان قیمت ، صرفه جویی است. چراکه خرید کفش های ارزان قیمتی که کیفیت پایینی دارند ، هدر دادن هزینه شما است. در این حالت بی شک در اندک زمانی بعد ، مجدد به خرید کفش نیازمند می شوید.

انتخاب نوع کفش بر اساس فرم پا

انتخاب کفش زنانه مناسب باید با توجه به فرم پا صورت بگیرد. توجه به فرم پا ، کمک زیادی به انتخاب کفش خوب و ایده آل می کند. اگر پاهای شما به گونه ای است که در قسمت پنجه ها بسیار پهن است ، از خرید کفش های نوک تیز خودداری کنید. همچنین درنظر داشته باشید که قالب بعضی از کفش ها برای فرم پای شما نامناسب است. ممکن است سایز کفش شما 40 باشد اما زمانی که یک کفش سایز 40 را پا می کنید ، احساس خوبی با آن نداشته باشید. این مسئله به این دلیل است که قالب آن کفش با فرم پای شما تناسب ندارد.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید کفش پاشنه دار زنانه

به زیره کفش زنانه توجه کنید

در انتخاب کفش زنانه مناسب باید به نوع زیره آن توجه کنید. کفی کفش باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا توان تحمل وزن شما را داشته باشد. کفش هایی که کفی یا زیره ضعیفی دارند ، خیلی زود خراب می شوند. یک زیره مناسب باید دارای خاصیت تنفس پذیری بالا ، خاصیت ضد آب بودن ، استحکام بالا ، قابلیت عدم سایش و … باشد. بیشتر کفش هایی که پس از مدتی دیگر قابل استفاده نیستند ، از ناحیه زیره دچار مشکل می شوند. به این مسئله هم توجه داشته باشید که کیفیت چسبی که برای کفش مورداستفاده قرار گرفته است ، اهمیت زیادی دارد. کفش های دور دوز از کفش های چسبی بهتر هستند.

انتخاب کفش زنانه مناسب در اوایل روز

آیا می دانستید که پا در طول روز ورم می کند و اندکی بزرگتر می شود ؟ اگر شما صبح زود به خرید کفش اقدام کنید و آن را پا کنید ، ممکن است چندین ساعت دیگر احساس خوبی با آن نداشته باشید و فشاری را بر روی پای خود حس کنید. چون سایز درست پای شما در اواسط روز مشخص می شود نه اول روز . بنابراین به این نکته ریز اما مهم هم ، توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین کفش زنانه مناسب دویدن را انتخاب و خریداری کنید ؟