نکات طلایی در نگهداری از شلوارک مردانه ورزشی

نگهداری شلوارک مردانه ورزشی مهم ترین مسئله پس از خرید آن است. از آنجایی که یک شلوارک ورزشی مناسب، قیمت نسبتا زیادی دارد، عمر آن اهمیت زیادی پیدا می کند. هنگام خرید شلوارک ورزشی مردانه درمورد نحوه نگهداری صحیح از آن صحبتی نمی شود. در این مقاله این موضوع به تفضیل گشوده شده است.

اهمیت نگهداری شلوارک مردانه ورزشی

شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید درمورد نگهداری از شلوارک ورزشی مردانه نیز مطلبی خواند. واقعیت این است که شلوارک، لباسی کوچک و ساده به نظر می آید. اما در هر حال بی اهمیت نیست. شلوارک ورزشی مردانه کلیدی ترین لباس برای ورزش سالم و آزادانه است. افراد با شلوارک، ورزش های مختلفی را انجام می دهند و تقریباٌ در تمامی ورزش های گروهی از شلوارک ها استفاده می شود.

حال که درمورد اهمیت شلوارک صحبت شد، باید درمورد دلیل نگهداری از آن نیز گفت و گو کرد. شلوارک مردانه، لباسی ظریف و حساس است. در صورت عدم رعایت برخی اصول اولیه، ممکن است پاره یا ساییده شود. اما حتی اگر بافت آن کاملاٌ تخریب نشود، استفاده از دمای نامناسب یا اتوکشی برخی شلوارک ها، آن ها را از ریخت می اندازد.

از آنجایی که جنس اصلی بیشتر شلوارک های ورزشی، از پایه پلاستیکی است، دمای نامناسب باعث گشاد شدن و بدترکیب شدن آن ها می شود. از این رو آگاهی درمورد روش های نگهداری شلوارک مردانه ورزشی اهمیت فراوانی دارد.
نگهداری از شلوارک مردانه ورزشی

نگهداری شلوارک مردانه ورزشی با شست و شوی صحیح

اولین نکته ای که هنگام نگهداری از شلوارک ورزشی مردانه باید به آن توجه کنید، شست و شوی صحیح آن است. نحوه شست و شوی صحیح انواع شلوارک ورزشی بر اساس جنس آن ها، متفاوت است. شاید توجه کرده باشید که ماشین لباسشویی، گزینه های مختلفی با زمان بندی متنوعی برای شست و شو دارد.

بسته به جنس هر شلوارک، باید یکی از این روش های شست و شو را در نگهداری شلوارک ورزشی مردانه، پیاده کرد. از کجا می توان به این مسئله که کدام نوع شست و شو مناسب است پی برد؟

  • درمورد کالاهایی که تگ راهنمای شست و شو ندارد، باید از فروشنده درمورد بهترین روش شست و شوی آنها پرس و جو کرد.
  • اگر شلوارک مردانه، تگ نگهداری از محصول را دارد، باید دستور روی تگ را دنبال کرد. اگر توصیه به آب سرد یا دما و مدت شست و شوی مشخصی کرده است، باید در مراحل شست و شو با ماشین لباس شویی همان توضیحات رعایت شود.
  • اگر هر دو مورد غیر قابل دسترسی باشد، روش سوم شناسایی جنس شلوارک و تصمیم گیری به کمک تنظیمات لباس شویی بر اساس هر جنس است.

شلوارک ورزشی مردانه نیل کد 305135

شلوارک ورزشی مردانه نیل کد 305135

مشاهده و خرید

استفاده از دمای مناسب

برای هر جنسی، دمایی بهتر است. اگر جنس شلوارک از جنس نخ کتانی نیست، باید آن را به مدت کم و با تعداد حرکات زیادی شست. همچنین دمای مناسب آب در نگهداری شلوارک مردانه به این روش، باید خنک باشد.

دلیل عدم استفاده از آب گرم هنگام شست و شو این است که حرارت، باعث شل شدن بافت پارچه لباس (حتی جنس پنبه ای ) می شود.

شلوارک ورزشی مردانه کد 305139

شلوارک ورزشی مردانه کد 305139

مشاهده و خرید

استفاده از شوینده مناسب

نکته دیگر در نگهداری و شست و شوی صحیح از شلوارک مردانه ورزشی، استفاده از شوینده ای مناسب است. اگر لباس ورزشی به موقع و بلافاصله پس از ورزش شسته شود، نیازی به استفاده از محلول های قوی شست و شو نیست. شلوارک های ورزشی تیره باید با سایر لباس های هم جنس و هم رنگش شسته شود. این مسئله درمورد رنگ های مشابه نیز صادق است.

استفاده از شوینده های خیلی قوی، موجب خراب شدن بافت بیشتر پارچه ها می شود. اصولا شوینده های پارچه، رقیقتر هستند و اسیدیته مناسبتری نیز دارند. بنابراین استفاده از محلول هایی مانند سفید کننده برای شست و شوی لباس ورزشی اصلاٌ توصیه نمی شود.
نگهداری شلوارک مردانه ورزشی

نگهداری از شلوارک ورزشی مردانه با خشک کردن صحیح

یکی دیگر از روش های صحیح نگهداری شلوارک ورزشی مردانه، خشک کردن پس از شست و شوی آن است. در این قسمت باید به جنس آن توجه ویژه ای نشان داد. شاید بتوان شلوارک ورزشی پنبه ای را که طرحی هم ندارد با استفاده از اتو خشک کرد. اما جنس لاکرا یا کشی را هرگز نباید اتو کشید.

حتی در آویزان کردن لباس حین خشک کردن نیز باید به این مسئله توجه شود. شلوارکی که وزن زیادی دارد، هنگام آویزان شدن ممکن است تغییر شکل دهد. به خصوص شلوارک های ورزشی از جنس دورس را باید بدون آویزان کردن از مرکز ثقل پهن کرد.

شلوارک کشاله دار کد 305133

شلوارک کشاله دار کد 305133

مشاهده و خرید

نگهداری از شلوارک ورزشی مردانه با اتوکشی صحیح

در اتو کشی شلوارک، جنس نکته کلیدی است. پارچه های مصنوعی، حتی با کمترین درجه اتو ممکن است به آن بچسبند. مواردی نیز در اثر اتوکشی در دراز مدت، شل و وارفته به نظر می رسند. بهترین روش اتوکشی، استفاده از تگ راهنمای همان شلوارک یا شلوارک های با جنس مشابه است. این بهترین راه نگهداری شلوارک مردانه در طولانی مدت است.
نگهداری شلوارک مردانه ورزشی بر اساس جنس

نکات کلیدی نگهداری شلوارک مردانه بر اساس جنس

همانگونه که در این مقاله گفته شد، جنس پارچه، اهمیت زیادی در تعیین روش نگهداری شلوارک ورزشی مردانه دارد. آیا جنس تحمل حرارت دارد یا نه؟ آیا قابلیت شست و شوی طولانی مدت و در دفعات زیاد را دارد یا خیر؟ در این بخش پاسخ این سوالات داده می شود.

شلوارک ورزشی مردانه 305106

شلوارک ورزشی مردانه 305106

مشاهده و خرید

جنس فلامنت

فلامنت خنک و خوش جنس است اما بیشتر در تیشرت ورزشی مردانه استفاده می شود تا شلوارک ورزشی. این جنس، راحت است و بیشتر مناسب فصل تابستان است. کش پیدا نمی کند و حالت گنی ندارد. تحمل حرارت در جنس فلامنت بسیار کم است. پس شست و شوی پارچه فلامنتی با حرارت بالا، روش مناسبی برای نگهداری شلوارک ورزشی مردانه نیست. به علاوه این جنس تحمل حرارت اتو را نیز ندارد.

نکته مثبت فلامنت، قابلیت شست و شوی آن است. می توانی ده ها بار آن را شست، بدون آن که ذره ای ار رنگ و رو بیافتد.

شلوارک ورزشی مردانه 305110

شلوارک ورزشی مردانه 305110

مشاهده و خرید

جنس پنبه ای

پنبه، راحت، لطیف و ضد حساسیت است. قابلیت اتوکشی دارد، هرچند در شست و شو با دمای بالا و مدت طولانی، گشاد می شود. پنبه، مناسب بارها شستن نیست و عمر آن به طور کلی از فلامنت کمتر است.

شلوارک ورزشی مردانه کد 305139

شلوارک ورزشی مردانه کد 305139

مشاهده و خرید

جنس اسپاندکس

پارچه اسپاندکس یکی از پر مصرف ترین پارچه ها در تولید لباسهای ورزشی کشی است. این پارچه جنس مصنوعی است. در نگهداری شلوارک ورزشی مردانه جنس اسپاندکس نباید از اتو یا حرارت استفاده کرد.  این ماده برای طبعیت مضر است. پس توصیه می شود آن را به صورت مختصر بشورید تا مواد آسیب زای آن وارد فاضلاب شهری نشود.