شستشوی مناسب شلوارک ورزشی
نکات مهم در نحوه ی نگهداری شلوارک ورزشی زنانه

نگهداری شلوارک ورزشی زنانه اصول و قواعد خاص خود را دارد. خانم های با سلیقه همیشه سعی می کنند در نگهداری لباس های خود مانند شلوارک ورزشی زنانه کوشا باشند. شلوارک ورزشی از جمله لباس های پرمصرف برای خانم ها می باشد. از این رو لازم است در حفظ و نگهداری آن ها مواردی را رعایت کنید. اگر سوالاتی در مورد نحوه ی نگهداری اصولی از شلوارک ها را دارید با ما تا انتها همراه باشید.

نحوه ی نگهداری از شلوارک ورزشی زنانه:

دغدغه ی بسیاری از خانم های ورزشکار، نحوه ی شستشو و نگهداری از لباس های ورزشی است. شلوارک ورزشی زنانه مانند سایر لباس ها، نیازمند یک سری مراقبت های ویژه برای ماندگاری لباس است.

آیا می خواهید بدانید، نحوه ی نگهداری یا شستشو شلوارک ورزشی زنانه چگونه است؟ یا برای نگهداری از شلوارک های ورزشی لازم است چه اقداماتی را انجام داد؟ یا برای افزایش عمر مصرفی و ماندگاری شلوارک و همچنین حفظ فرم شلوارک چه کارهایی بهتر است انجام داد؟ تیم ریبون به تمامیِ این سوالات در این مقاله پرداخته است.

برای نگه داری از شلوارک ورزشی زنانه لازم است به اطلاعاتی راجع به نحوه ی شستشو و خشک کردن آن دست پیدا کرد.

 شستن شلوارک با دست

مهم ترین نکته برای نگهداری شلوارک ورزشی زنانه:

قبل از هر اقدامی برای شستشو یا ترفند های نگهداری از شلوارک اسپرت زنانه، بهتر است که به اطلاعات نوشته شده بر روی برچسب لباس مراجعه کنید. بر روی این برچسب اطلاعاتی راجع به جنس لباس، نحوه ی نگه داری و شستشو شلوارک ورزشی در اختیارتان گذاشته شده تا بتوانید بر این مبنا اقدامات نگهداری را انجام دهید.

با علامت های بر روی برچسب لباس آشنا هستید؟ برای آگاهی از معنی هر علامت روی این برچسب ها مطالبی را خدمت شما آماده کرده ایم. علامت های که بر روی برچسب لباس نوشته شده، مربوط به نحوه ی شستشو، درجه حرارت، نحوه ی خشک کردن و اتو کشی می باشد. شما با رعایت کردن اطلاعاتی که در این برچسب نوشته شده است، می توانید عمر مصرفی شلوارک ورزشی را بالا ببرید. شما با توجه به آشنایی کامل با این علائم می توانید برای اقداماتی مانند موارد زیر تصمیم بگیرید:

  • آیا می توان لباس را پشت و رو شستشو داد؟
  • آیا امکان شستشو با لباس های همرنگ وجود دارد؟
  • آیا امکان شستشو با ماشین لباسشویی وجود دارد؟
  • چه مواد شوینده ای مجاز به استفاده است؟
  • آیا برای خشک کردن می توان از بند استفاده کرد؟
  • آیا هنگامی که لباس خیس است، می توان برای خشک کردن از چلاندن استفاده کرد؟
  • آیا نکاتی برای اتو کشیدن وجود دارد یا به طور کل اتوکشی ممنوع است؟

 نحوه خشک کردن شلوارک ورزشی

نحوه ی شستشو اصولی برای نگهداری مناسب شلوارک ورزشی زنانه:

شستشو اصولی در نگه داری از شلوارک ها بسیار نکته مهمی است. اگر می خواهید عمر شلوارک ورزشی بالا باشد، حتماً لازم است نکاتی را در نحوه شستشو شلوارک ورزشی زنانه رعایت کنید تا بتوانید نگهداری اصولی داشته باشید. از این رو شما را به خواندن مقاله ای جامع و مفصل در این رابطه با عنوان” نکات مهم شستشو و نگهداری از شلوارک ورزشی زنانه” در فروشگاه ریبون، دعوت می نماییم.

لازم است بدانید که نحوه ی شستشو شلوارک ورزشی با دست و ماشین متفاوت است. بهتر است شلوارک ورزشی برای آسیب کمتر و نگه داری بهتر با دست شسته شود.

برای نگه داری اصولی لازم است در حین شستشوی شلوارک ورزشی، دمای آب مناسب و ولرم باشد. درجه دمای خیلی بالا یا خیلی پایینِ آب در هنگام شستشو بسیار می تواند به فرم و جنس شلوارک آسیب بزند. بنابراین لازم است برای نگهداری اصولی از شلوارک ورزشی زنانه، حتماً دمای آب ولرم باشد.

مشاهده کنید: لباس ورزشی

 نحوه صحیح شستشوی شلوارک

نحوه ی خشک کردن برای نگهداری اصولی از شلوارک ورزشی زنانه:

برای نگهداری از شلوارک های ورزشی باید به نحوه ی خشک کردن آن هم توجه کنید. جنس اکثر شلوارک های ورزشی از ترکیباتِ الیافِ مصنوعی ساخته می شوند، از این رو به هیچ عنوان نباید در معرض درجه حرارت بالا قرار بگیرند.

  • برای خشک کردن شلوارک ورزشی بهتر است از فضایی استفاده شود که نور خورشید غیر مستقیم بتابد تا لباس آسیب نبیند.
  • حتی برای خشک کردن شلوارک از سشوار استفاده نکنید، گرمای زیاد عمر شلوارک را کم می کند.
  • به هیچ عنوان از اتو برای خشک کردن شلوارک های ورزشی استفاده نکنید. با اتو کشیدن به بافت پلاستیکی شلوارک آسیب خواهید زد. در نگهداری اصولی شلوارک ورزشی، اتو کشیدن لباس ممنوع است.

 شستشوی لباس ورزشی

5 نکته طلایی برای نگه داری اصولی شلوارک ورزشی زنانه:

برخی نکات کوچک اما مهم برای نگهداری از شلوارک ورزشی زنانه وجود دارد. با رعایت این نکات جزئی اما مهم می توانید شلوارک خود را برای سالیان سال استفاده کنید. از این رو بهتر است، نکات زیر را در نگهداری از شلوارک خود رعایت کنید:

  1. از آویز کردن شلوارک ورزشی بر روی هر آویزی خودداری کنید. اگر تصمیم دارید شلوارک را آویزان کنید، لازم است از آویز هایی استفاده کنید که فرم ساده ای دارند. آویز هایی که در قسمت انتهایی از دو طرف یک فرورفتگی با برآمدگی دارند، برای نگهداری از شلوارک مناسب نیستند؛ ممکن است به مرور زمان، حالت شلوارک تغییر کند.
  2. اگر شلوارک دارای دکمه زیپ بند یا چنین چیزهایی است، لازم است برای نگه داری در کمد، بسته و مرتب باشند تا در طولانی مدت خراب نشوند.
  3. اگر شلوارک ورزشی را تا می کنید، به گونه ای تا کنید که در مرور زمان فرم لباس تغییری نکند. جنس بیشتر شلوارک های ورزشی به صورتی است که چروک نمی شوند. پس برای تا کردن لباس دستتان باز است؛ اما در برخی شلوارک های ورزشی نخی احتمال چروک شدن وجود دارد، از این رو لازم است تا کردن لباس به طور اصولی باشد تا مانع تغییر حالت یا چروک شدن آن شود.
  4. در شستشو با دست بهتر است برای نگه داری مناسب، شلوارک ورزشی را به آرامی بشویید. از چنگ زدن یا چلاندن هنگام شستشو خودداری کنید.
  5. بعد از هر بار استفاده حتماً شلوارک را بشویید. اگر لکه ای بر روی شلوارک ایجاد شد، بلافاصله اقدام به شستن کنید. این اقدامات در نگهداری و ماندگاری شلوارک تاثیر مثبت خواهند گذاشت.

 نحوه صحیح شستن شلوارک ورزشی زنانه

چرا نگهداری از شلوارک ورزشی زنانه مهم است؟

  • نگهداری اصولی می تواند عمر مفید لباس را برای سال های بعد بالا ببرد.
  • شلوارک ورزشی به دلیل تعریق در هنگام تمرین ورزشی نیاز به شستشو روزانه پیدا می کند، بنابراین باید حتماً به طور اصولی نکات شستشو و نگه داری را رعایت کنید تا ماندگاری لباس بالا رود.
  • اگر شما بتوانید به طور اساسی از شلوارک ورزشی زنانه ی خود نگهداری کنید، احتیاجی به خرید های اضافی در طولانی مدت نخواهید داشت. اگر باز هم تمایل به خرید شلوارک ورزشی داشته باشید می توانید از مدل های جدید تری انتخاب کنید، چرا که شلوارک ورزشی شما خراب نشده و هنوز قابل استفاده است. نگهداری اصولی از شلوارک می تواند صرفه ی اقتصادی داشته باشد.
  • هنگامی که تمامیِ نکات نگهداری از شلوارک را رعایت کرده باشید، بافت لباس تغییر نکرده، فرم لباس حفظ شده به طوری که در نگاه اول، شلوارک جدید و نو به نظر می رسد.

مطالعه کنید: نکات مهم در نحوه ی نگهداری شلوارک ورزشی زنانه