راهنمای شست و شوی شلوارک ورزشی زنانه
نکات مهم شستشو و نگهداری شلوارک ورزشی زنانه

شلوارک های ورزشی زنانه به طور روزانه نیاز به شستشو پیدا می کنند. عدم رعایت یکسری موارد هنگام شستشو شلوارک، ممکن است به لباس آسیب برساند یا از عمر مفید آن کم کند. از این رو به نکات مهمی در رابطه با شستشو و نگه داری اصولی شلوارک ورزشی زنانه را برای شما در این مقاله پرداخته ایم.

شستشوی لباس ورزشی چگونه است؟

همانطور که می دانید ورزش کردن در دنیای امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زنان و مردان امروزی به ورزش و سبک سالم زندگی خود اهمیت زیادی می دهند. اکثر بانوان، ورزش کردن را اولویت برنامه های زندگی خود قرار می دهند. از این رو داشتن لباس ورزشی زنانه یکی از نیاز های خانم های ورزشکار می باشد.

یکی از این لباس های ورزشی برای بانوان، شلوارک ورزشی زنانه است. شلوارک ورزشی بعد از هر تمرین ورزشی حتماً نیاز به شستشو پیدا می کند تا علاوه بر تعریق، بهداشت فردی هم بعد از تمرین با شستشو رعایت گردد. از طرفی با توجه به قیمت لباس ورزشی بهتر است از شلوارک ورزشی به خوبی مراقبت کنید تا زود به زود محبور به خرید شلوارک ورزشی جدید نباشید.

حتی اگر با کیفیت ترین شلوارک ورزشی زنانه را خریداری کرده باشید، اما به طور اصولی از آن شستشو و نگه داری نکنید، خیلی زود نیاز به خرید شلوارک جدید پیدا خواهید کرد. پس تا انتها، با تیم ریبون همراه باشید.

شلوارک ورزشی زنانه مدل پروتز کد 403051

شلوارک ورزشی زنانه مدل پروتز کد 403051

مشاهده و خرید

حال سوالی که پیش می آید این است که شستشوی شلوارک ورزشی زنانه چگونه است؟ شستشو چه با دست چه با ماشین لباسشویی باید به گونه ای باشد که آسیب به بافت لباس وارد نکند. در این مقاله با اصول صحیح شستن لباس ورزشی، نکات اتوکشی، نکات ضروری خشک کردن و نکات نگهداری آشنا خواهید شد.

اصول اساسی و نحوه شستشوی شلوارک ورزشی زنانه

اصول اساسی و نحوه شستشوی شلوارک ورزشی زنانه

برای آشنایی با نحوه ی شستشو شلوارک ورزشی زنانه لازم است به برچسب لباس توجه کنید. تمامی اطلاعات لازم و اصول نگه داری در این قسمت آمده است. اصول شستشو و نگه داری در پارچه ها و جنس های مختلف، ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشند.

در زمان شستن، لازم است به جنس پارچه شلوارک ورزشی زنانه هم توجه کنید. همچنین نکته ی دیگری در هنگام شستشو، این است که شلوارک های ورزشی را نباید با لباس های معمولی یا رنگ های دیگر ترکیب کرد. در ادامه به نحوه ی شستشو و نگهداری شلوارک زنانه بر اساس جنس و رنگ خواهیم پرداخت.

شورتک ورزشی زنانه کد 403015

شورتک ورزشی زنانه کد 403015

مشاهده و خرید

نحوه شستشوی شلوارک ورزشی بر اساس جنس پارچه

نحوه شستشوی شلوارک ورزشی بر اساس جنس پارچه

جنس شلوارک های لباس ورزشی بسیار حساس هستند. جنس لباس های ورزشی با کیفیت به گونه ای هستند که به طور طبیعی، رطوبت ایجاد شده را خشک می کنند. گاهی پارچه به حدی حساس است که ممکن است در مقابل درجه حرارت نامناسب، درجه دمای آب خیلی گرم یا خیلی سرد یا حتی نور خورشید آسیب ببیند. بنابراین هنگام شست و شوی این دسته شلوارک ها باید با احتیاط بیشتری عمل کنید.

شورتک ورزشی زنانه مدل دوبل کد 403047

شورتک ورزشی زنانه مدل دوبل کد 403047

مشاهده و خرید

نحوه شستشو شلوارک ورزشی بر اساس رنگ لباس

نحوه شستشو شلوارک ورزشی بر اساس رنگ لباس

برای اینکه شلوارک های ورزشی زنانه تغییر رنگ ندهند یا به لباس های دیگر رنگ پس ندهند، نیاز است بر اساس رنگ آن ها اقدام به شستشو کنید. لازم است در هنگام دسته بندی رنگ شلوارک ها به نکات زیر توجه کنید:

  • هنگام شستشوی شلوارک ورزشی زنانه، رنگ های سفید را بایستی به طور جداگانه از سایر رنگ ها شستشو داد.
  • برای شستن شلوارک ورزشی با رنگ مشکی، نیاز است آن ها را به طور جدا از لباس های رنگی و سفید شستشو شود.
  • رنگ های خاکستری، طوسی و آبی را در هنگام شستشو می توان با هم ادغام کرد. اما بهترین حالت این است که لباس ها را از رنگ های مختلف برای شستشو انتخاب نکنید.
  • شلوارک های رنگی را می توان با یکدیگر ادغام کرد و شستو داد. اما در کل بهتر است، ترکیب رنگی هایی که با یکدیگر ادغام می کنید، در یک خانواده رنگی باشند تا درصد پس دهی رنگ، پایین آید.

محصول پیشنهادی: لباس زنانه

نحوه شستشو شلوارک ورزشی در ماشین لباسشویی

نحوه شستشو شلوارک ورزشی در ماشین لباسشویی

برای شستن با ماشین لباسشویی، لازم است چک کنید که شلوارک ورزشی زنانه را می توان با ماشین لباسشویی شست یا خیر ؟ برای این کار نیاز است به برچسب اطلاعات درج شده در داخل آستر پارچه شلوارک را نگاه کنید. اگر کلمه یا علامت ماشین لباسشویی بر این برچسب، وجود داشته باشد، امکان شستشو با ماشین را دارد.

ممکن است علامت ماشین لباسشویی با ضربدر یا علامت شستن با دست درج شده باشد. شستشوی این شلوارک زنانه ورزشی با ماشین امکان پذیر نیست و نیاز است که این شلوارک با دست شسته شود. اما برای ماشین لباشویی های مدل جدید، حالتی تعبیه شده است که با فشردن دکمه مورد نظر، ماشین لباسشویی را از حالت دورِ دما و خشک کردن، به حالتی که مانند شستشو با دست است تغییر می دهد.

در تکنولوژی ماشین لباسشویی های جدید، حالتی از شستشو قرار دارد که مختص لباس های ورزشی طراحی شده است. می توانید هنگامی که شلوارک ورزشی خود را در ماشین لباسشویی قرار می دهید، حالت sports یا ورزشی را برای آن شستشو انتخاب کنید. در این حالت دما و دور ماشین و خشک کن، به حالت مخصوص لباس های ورزشی تغییر می کند و از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.

اگر ماشین لباسشویی منزل شما حالت sports را نداشت، می توانید تنظیمات را به طور دستی تغییر دهید. برای شستشو شلوارک ورزشی زنانه در ماشین لباسشویی، باید از آب ولرم و در کم فشار ترین حالت ممکن استفاده کنید تا لباس آسیبی نبیند.

در هنگام شستشو با ماشین، از پودر ماشین لباسشویی مخصوص و با کیفیت استفاده کنید که مناسب شلوارک ورزشی زنانه ی شما باشد. با استفاده از پودر های مخصوص برای شستشو، کیفیت لباس و نرمی و لطافت آن حفظ می شود. نرم کننده ها برای شستشو، کار تمیزی را انجام نمی دهند و صرفاً در جهتِ نرم کردن لباس اضافه می شوند، پس برای شستشو نیاز است از پودر های مخصوص استفاده کنید.

جنس شلوارک ورزشی زنانه، هم حساس بوده و هم از حالت کشسانی برخوردار است. به همین دلیل، به راحتی با فشار ماشین لباسشویی ممکن است شلوارک کش بیاید و از حالت اولیه خود خارج شود. تا آن جایی که می توانید، بهتر است که شلوارک را به حالت دستی بشویید.

دامن ورزشی زنانه مدل بوگاتی کد 403027

دامن ورزشی زنانه مدل بوگاتی کد 403027

مشاهده و خرید

نحوه ی خشک کردن شلوارک ورزشی زنانه

نحوه ی خشک کردن شلوارک ورزشی زنانه

برای خشک کردن شلوارک ورزشی، رعایت برخی نکات در نگه داری و عمر مفید لباس تاثیر می گذارد. برای خشک کردن شلوارک موارد زیر را حتماً رعایت کنید:

  • در کل، لباس های ورزشی را نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار داد. بهترین حالت برای خشک کردن شلوارک های ورزشی زنانه، پهن کردن بر روی بند رخت، استفاده از باد پنکه یا باد هوای آزاد خانه و بدون نور آفتاب می باشد.
  • برای ماشین لباسشویی نیز بهتر است از خشک کن استفاده نکنید، زیرا ممکن است فشار زیادی به بافت لباس وارد کند. در کل بهتر است که از چلاندن شلوارک ورزشی برای خشک کردن پرهیز کنید. بهترین راه این است که بعد از آبکشی، اجازه دهید شلوارک به حالت طبیعی خشک شود.
  • بافت و جنس شلوارک ورزشی زنانه حساس است، برای خشک کردن از اتو یا حرارت زیاد استفاده نکنید. حرارت زیاد یا نور آفتاب، ممکن است به بافت لباس آسیب بزند.

مطالعه کنید: نکات مهم در نحوه ی نگهداری شلوارک ورزشی زنانه

4 نکته مهم در مورد نحوه ی صحیح شستشو و نگهداری شلوارک ورزشی

4 نکته مهم در مورد نحوه ی صحیح شستشو و نگهداری شلوارک ورزشی

  1. یکی از نکات مهم برای شستن یا نگه داری شلوارک ورزشی زنانه، سریع و منظم شستن آن است. حتماً شلوارک ورزشی زنانه خود را بلافاصله بعد از تمرین بشورید و اجازه ندهید زمان طولانی، خیس بماند. زیرا در این صورت، بر بافت آن محیطی برای رشدِ باکتری های آسیب رسان فراهم می شود و همچنین به مرور زمان، بوی بد لباس ماندگار خواهد شد.
  2. اگر شلوارک ورزشی دارای بند دکمه یا زیب است، لازم است هنگام شستشو باز گذاشته شود. اگر زیپ یا بند شلوارک، هنگام شستشو با ماشین بسته باشد، فشاری که بر لباس وارد می شود بیشتر می شود. این مسئله به مرور ممکن است باعث آسیب به شلوارک شود. رعایت این نکته در نگه داری لباس تاثیر مثبت می گذارد.
  3. نکته ی مهم در هنگام شستشو و نگه داری از شلوارک زنانه ورزشی، رعایت درجه حرارت مناسب است. دمای آب شلوارک ورزشی باید ولرم باشد به طوری که نه داغ باشد نه سرد، تا حالت جنس پارچه تغییری نکند و آسیبی به لباس وارد نشود.
  4. اگر لکه ای بر شلوارک ورزشی زنانه تان ایجاد شد، حتماً همان لحظه اقدام به شستن آن کنید. اگر لکه برای ساعت ها یا روز های بعد باقی بماند ممکن است، دیگر نتوان آن لکه را از بین برد.