ست لباس پسرانه راحتی بیرونی - ریبون
نگهداری و مراقبت طولانی مدت از ست لباس پسرانه

بسیاری از والدین نگهداری ست لباس پسرانه را بی اهمیت می شمارند. این مسئله درباره برخی از انواع لباس پسر بچه ها ممکن است صادق باشد. مثلاُ لباس هایی که مطمئن هستید به زودی پاره می شوند. اما بسیاری از ست های لباس پسرانه، مانند لباس های روزمره به سادگی خراب نمی شوند. این لباس ها نیاز به اتوکشی، رفو و نگهداری با کمک نکات فراوانی دارند. والدین با دانستن این اطلاعات، می توانند لباس پسربچه را برای مدت طولانی تری سالم نگه دارند.

قدم اول در نگهداری از ست لباس پسرانه

اولین قدم در نگهداری از ست لباس پسرانه، خرید ست لباس پسرانه با کیفیت و مناسب است. اگر پیش از خرید دقت کنید تا یک لباس مناسب با پارچه ای ماندگار و با کیفیت تهیه کنید، زحمت نگهداری از لباس را بسیار کمتر می کنید. به علاوه، لباس کودک شما، بیشتر عمر می کند و از هزینه خرید مجدد لباس، کاسته می شود. بنابراین سعی کنید پیش از خرید، از فروشنده در مورد جنس، کیفیت و روش های نگهداری لباس پرس و جو کنید.

البته از جنس کالا نیز باید مطلع شوید. از فروشنده درباره جنس آن سوال کنید. اگر جنس آن نخی و رنگ آن تیره است، باید بدانید که ممکن است در شست و شوی اول و دوم کمی رنگ پس بدهد. در این صورت اتوکشی نیز باید با دقت و در دمای مناسب انجام شود.

اگر ست از جنس کتانی است، بهتر است نمدار اتوکشی شود، تا جلا و کیفیت پارچه اش دائما حفظ شود. روش شست و شوی صحیح محصولات کتانی و دمای مناسب شستنِ آن ها معمولا در تگ نگهداری از محصول بیان می شود.
نگهداری و مراقبت طولانی مدت از ست لباس پسرانه

نگهداری ست لباس پسرانه خانگی

یکی از انواع ست لباس پسرانه که روش مراقبت سختی دارد، ست لباس پسرانه خانگی است. اصولاُ لباس خانگی در معرض اتفاقات متعددی قرار می گیرد که ممکن است از عمر پارچه آن کم کند. ممکن است زانوی ست پاره شود، در اثر بازی کودک، نخ کش شود یا درزش پاره شود. یا حتی ممکن است لکه غذا روی آن را رنگی کند. به هر حال در نگهداری از ست لباس پسرانه خانگی، شانس شکست شما زیاد است. اما می توانید روش هایی را مد نظر داشته باشید تا صدمات ناشی از شیطنت کودک را به حداقل برسانید.

هنگام نگهداری از ست لباس خانگی، اولین نکته استفاده از نرم کننده مناسب و ضد حساسیت است. اگر لباس به تن کودک خشک و خشن احساس نشود، هم به پوست بدن او صدمه کمتری می زند و هم به صورت ناخودآگاه توسط او خراب نمی شود. به علاوه پوشیدن و در آوردن آن نیز راحت تر خواهد بود.

ست پسرانه را بهتر است به تنهایی بشورید تا رنگ نگیرد و از عمر پارچه اش نیز کم نشود.

نکته دیگر توجه به زمان اتوکشی است. اگر ست لباس پسرانه خانگی را پس از شست و شو در حالی که کمی نم دارد اتو بکشید، ماندگاری لباس بیشتر می شود. همچنین، لباس راحت تر تا و جمع می شود و برای مدتی طولانی تری اتو کشیده باقی می ماند. برخی تصور می کنند ضرورتی ندارد لباس خانگی پسرانه را اتو کنند، اما خوش لباس بودن کودکان به آن ها اعتماد به نفس می دهد. و در آینده نیز آن ها را به مرتب بودن عادت می دهد.

بیشتر بخوانید: لباس زنانه
نگهداری ست لباس پسرانه

نگهداری ست لباس خواب پسرانه

لباس خواب پسرانه، لباسی ظریف، لطیف و راحت است. از آنجایی که کودک در هنگام خواب از آن استفاده می کند، جنس آن باید به گونه ای نرم باشد که بدن پسربچه اذیت نشود. این لباس باید تعریق پذیر باشد و در دمای بدن کودک را ثابت نگه دارد.

در نگهداری ست لباس خواب پسرانه، جنس لباس اهمیت فراوانی دارد. بیشتر لباس های خواب بچگانه از جنس نخ پنبه ای هستند، با این وجود برخی لباس های خواب از جنس پلاستیک هستند. نکته مشترک در نگهداری از جنس های مختلف پارچه ست لباس خواب، اهمیت شست و شوی منظم آن است. اگر این نوع لباس مدام شسته نشود، عاملی بیماری زا برای کودک خواهد بود.

هنگام شست و شوی لباس خواب بچگانه، از شوینده های بدون بو و ضد حساسیت استفاده کنید. این شوینده ها باعث می شوند بدن کودک شما در خواب راحت باشد. پس از شست و شو، لباس خواب باید به دقت و در دمای پایین اتوکشی شود تا بافت آن ناخواسته تخریب نشود. و سپس به صورت تا شده در کمد نگهداری شود.

نگهداری و مراقبت از ست لباس پسرانه

نگهداری از لباس ورزشی پسرانه

تنها نکته مهم در نگهداری از ست لباس ورزشی پسرانه، شست و شوی به موقع آن است. لباس ورزشی، در معرض تعریق شدید کودک قرار می گیرد و اگر به موقع شسته نشود، می تواند زمینه ساز انواع مختلفی از بیماری ها باشد. به خصوص که کودکان زیر پنج سال که بنا به سن و سالشان، توجه زیادی به این مسئله نشان نمی دهند.

نکته مثبت در نگهداری از انواع مختلف لباس ورزشی، ساده بودن آن است. ست لباس ورزشی پسرانه احتیاجی به اتوکشی ندارد و نخ کش هم نمی شود. بدون هزینه اضافه برای خشک شویی و غیره، می توان یک بار برای لباس ورزشی پسرانه هزینه کرد و تا مدتی از آن بهره برد.

اما لباس ورزشی پسرانه، به شدت در معرض پارگی و آسیب فیزیکی است، حتی اگر زمان زیادی را صرف مراقبت از آن کنید، به هر حال عمر محدودی خواهد داشت. بنابراین توصیه می شود پیش از خرید ست ورزشی پسرانه، به کیفیت پارچه و دوخت توجه کنید. اگر لباس ورزشی کودک شما دوخت ضعیفی داشته باشد، با سرعت بیشتری نیز از بین می رود.

بیشتر بخوانید: لباس پسرانه

نکات نهایی نگهداری از ست پسرانه

برخی نکات، مانند توجه به تگ نگهداری محصول، یا استفاده از آب سرد در شست و شوی لباس های پنبه ای، نکات ریز کار هستند. این نکات در اثر تجربه به دست می آیند. در این جا به چند مورد از نکات مهم در نگهداری از لباس ست پسرانه اشاره می کنیم.

  • اگر قطعات ست همرنگ است، آن ها را با هم بشورید. اما اگر یکی تیره یا یکی روشن است، باید جدا و با لباس های مشابه شسته شوند.
  • اگرچه پنبه محبوبترین جنس برای کودکان است، اما برخی بچه ها به آن نیز حساسیت نشان می دهند. اگر کودک مدام خارش دارد یا کهیر می زند بهتر است از لباس دیگری برای او استفاده کنید.
  • برخی والدین تصور می کنند با محدود کردن کودک می توانند از پارگی لباس جلوگیری کنند. اما از آنجایی که کودکان در سنین رشد نیاز به بازی دارند، بهتر است لباس بازی جدایی برای آن ها در نظر گرفته شود.
  • ست لباس پسرانه گرانتر، ست لباس پسرانه ماندگار تر نیست. پیش از خرید حتما درباره جنس و کیفیت دوخت ست لباس، بیشتر تحقیق کنید.