ورزش های بدنسازی
ورزش در تعطیلات عید نوروز

با نزدیک شدن به عید نوروز، تعطیلات رسمی آن نیز شروع می شود. در این تعطیلات، باشگاه های ورزشی نیز 15 روز را همانند مدارس تعطیل می کنند. ما در این مقاله می خواهیم ورزش در تعطیلات عید نوروز را به شما آموزش دهیم. تا بدانید که چه تمرین ها و چه ورزش هایی را می توان در منزل انجام داد.

از نظر خیلی از افراد ورزش کردن در منزل آن هم در تعطیلات عید نوروز غیر ممکن است. در این مقاله با چند روزش ساده می توانید غیر ممکن را ممکن کنید. فقط کافی است 5 دقیقه برای خواندن این مقاله وقت بگذارید.

 

در تعطیلات عید نوروز چگونه ورزش کنیم؟

امسال در تعطیلات عید نوروز، ماه رمضان را نیز داریم. این مساله شاید برای روزه داران کمی دشوار باشد. اما جای نگرانی نیست. سعی کنید مراحل توضیحاتی که می خواهیم به شما بدهیم را انجام دهید، تا نتیجه کار را ببینید.

محصول پیشنهادی: لباس ورزشی

 فوتبال در تعطیلات

با برنامه ورزشی، تعطیلات را پیش ببرید

در تعطیلات عید قرار است در خانه و در کنار خانواده باشید. پس برنامه ریزی در خانه برای شما راحت خواهد بود. در تعطیلات عید که سرتان خلوت است و زمان بیکاری تان زیاد است، می توانید به دنبال باشگاه هایی که باز هستند بروید. اگر پیدا نکردید، چاره ای جز تمرین در خانه نیست. می توانید یک برنامه برای تمرین در خانه برای خود تهیه کنید تا به وسایل ورزشی، خیلی نیاز نباشد و بدون دردسر به ورزش خود بپردازید.

اگر برنامه مسافرت رفتن را دارید، ورزش در تعطیلات عید نوروز کمی متفاوت خواهد بود. می توانید با بقیه هماهنگ کنید که روزی یک یا دو ساعت پیاده روی کنید. با این کار بقیه اهل خانه را نیز به ورزش کردن، دعوت کرده اید.

می توانید در زمان هایی که تعداد بچه ها در مهمانی زیاد است، از آن ها بخواهید تا با هم فوتبال بازی کنید. با این کار هم سرگرم می شوید و هم اینکه یک ورزشی در تعطیلات انجام داده اید.

 برنامه ورزشی در تعطیلات

برنامه ورزشی برای خود تهیه کنید

دلیل اصرار برای برنامه ورزشی این است که اگر برنامه داشته باشید، راحت تر و بدون هیچ معطلی به ورزش می پردازید. برنامه داشتن باعث افزایش تعهد و پایبندی شما به ورزش می شود، تا اینکه فقط در ذهن تان باشد. می توانید از وسایل ورزشی سبک برای تمرینات خود استفاده کنید.

برنامه تمرینی خود را می توانید برای 20 دقیقه تهیه کنید. قرار نیست تمرین های سختی را انجام دهید برای هر تمرینی 120 ثانیه زمان نیاز است.

  1. می توانید از کم جا ترین و راحت ترین وسیله ورزشی که کش های ورزشی است استفاده کنید. تمرین با کش های ورزشی در تعطیلات عید نوروز بسیار سبک و موثر خواهد بود.
  2. برنامه تمرینی را روی کاغذ نه، اما روی گوشی داشته باشید که همیشه همراه تان باشید. در زمان هایی که بیکار هستید، به تمرین های خود بپردازید.
  3. همیشه کفش و لباس راحتی به همراه داشته باشید تا در زمان هایی که وقت آزاد دارید، به بطالت نگذرد و تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی نکات خرید لباس ورزشی

 پیاده روی برای سلامتی

چقد زمان برای ورزش کردن در تعطیلات عید نوروز نیاز داریم!

هدف ما از ورزش در تعطیلات عید نوروز، این است که سرحال باشیم و از ورزش دور نمانیم. تا سلامت جسمی خود را به خطر نیندازیم و رژیم خود را بهم نزنیم. قرار بر این نیست که حتما ورزش های سنگین و زیادی را برای خود در برنامه هایمان قرار دهیم.

ما نمی خواهیم تعطیلات شما کلاً با ورزش کردن سپری شود. به همین دلیل هم است اصرار بر این داریم که حتماً برنامه ورزشی برای خود تهیه کنید تا زمان کمی از وقتتان را فقط صرف ورزش و تمرین های ورزشی کنید. 30 دقیقه یا 20 دقیقه کافی است تا ورزش کنید.

امسال عید و ماه رمضان را با هم داریم. شاید تمرین کمی برای شما سخت به نظر بیاید، اما ما این مقاله را برای همین برای شما گذاشته ایم تا بتوانید برنامه درستی را برای خود آماده کنید.

ورزش در تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان از نظر شما شاید سخت به نظر برسد. به عنوان مثال می توانید یک ساعت بعد از افطار برای دویدن به بیرون بروید و به مدت یک ساعت بدوید. یا اگر نمی توانید به دو بپردازید و بیرون رفتن در شب برایتان امکان پذیر نیست می توانید تمرین های ورزشی را در خانه انجام دهید.

 برنامه ورزشی بدنسازی

چه تمرین هایی برای ورزش در تعطیلات عید نوروز مناسب است

اگر تا به حال در منزل، ورزش نکرده اید، تعطیلات عید کمی شما را به چالش می کشاند. ما در این مقاله می خواهیم برای شما بنویسیم که چه تمرین هایی در منزل برای شما مناسب است. پس با ما همراه باشید.

اگر می خواهید تمرینات پایین تنه را انجام دهید می توانید از تمرین اسکات، لیفت، بلغاری و کیک بک که یکی از بهترین تمرینات عضله ساز برای قسمت پایین تنه است، بهره ببرید.

 حرکت اسکات در خانه

حرکت اسکات: برای اسکات زدن می توانید به حالت نیمه نشسته بایستید و دوتا دستان خود را به جلو بکشید و نگه دارید.

 حرکت لیفت ران در خانه

حرکت لیفت ران: در این مدل حرکت، یکی از پاها به جلو تا کنید و دیگری را به عقب. سپس رو به جلو حرکت می کنید.

 حرکت بلغاری در خانه

حرکت بلغاری: در این حرکت یک پای خود را به عقب روی لبه مبل قرار دهید و پای دیگر را به حالت ایستاده بگذارید. در آخر به حالت نشسته به پایین و بالا می آیید.

 حرکت کیک بک در خانه

حرکت کیک بک: شما می توانید با استفاده از یک کش ورزشی، فشاری بین دو پاهای خود بیندازید. یک پا را ثابت نگه دارید. پای دیگر را به عقب برده تا جایی که می توانید بکشید تا فشاری روی ران و بغل ران بیایید.

اگر شما می خواهید ورزش در تعطیلات عید نوروز را صرف آب کردن شکم خود کنید، بیایید تا برای شما یک تمرین شکمی فوق العاده موثر را نام ببریم.

 حرکت پلانک در خانه

یکی از تاثیرگذارترین تمرین های شکمی، پلانک است. اگر می خواهید بیشترین فشار را برای قسمت زیر شکم انجام دهید، می توانید از تمرین کوهنوردی استفاده کنید.

پیشنهاد ریبون: نکاتی که در انتخاب لگ ورزشی زنانه باید بدانید

 

در آخر

اگر در تعطیلات عید نوروز، بتوانید ورزش کنید، در جهت حفظ سلامتی خود عمل کرده اید. پس در تعطیلات طولانی عید نوروز، ورزش را اصلاً فراموش نکنید و حتی اگر شده برای 20 دقیقه، یک حرکت ورزشی انجام دهید. امیدواریم تعطیلات خوبی را در سال جدید داشته باشید.