ویژگی های یک کاپشن مردانه خوب
ویژگی های یک کاپشن مردانه خوب برای جلوگیری از نفوذ سرما

اگر می خواهید ویژگی های یک کاپشن مردانه خوب را بیاموزید، به صفحه مناسبی آمده اید. در این مقاله تمامی ویژگی هایی که یک کاپشن معمولی را به یک کاپشن گرم و خوب زمستانی، تبدیل می کند را مطالعه می کنید. این مقاله به شما کمک می کند از این پس، با یک نگاه بتوانید کیفیت کاپشن را حدس بزنید و دیگر در هنگام خریدش، شک و شبهه ای نداشته باشید.

اما باید بدانید کاپشن مردانه مناسب هر فصل و موقعیت با یک دیگر متفاوت است. برای مثال کاپشن مردانه رسمی ممکن است یقه ای کاملاً متفاوت با کاپشن مردانه اسپرت داشته باشد. یا کاپشن های بهاره که نسبت به کاپشن های زمستانی، سبک تر و باریک تر هستند.

پس نمی توانید یک کاپشن معمولی بخرید و در تمامی روزهای سال از همان استفاده کنید. بهتر است از کاپشن های دو لایه، که هر لایه به تنهایی نیز قابل استفاده است، کمک بگیرید. حال در ادامه این مقاله با اصلی ترین ویژگی های کاپشن مردانه خوب و گرم آشنا می شوید.

یقه کاپشن مردانه خوب

مدل یقه یک کاپشن مردانه خوب، بسته به استایل آن ممکن است شکل های مختلفی داشته باشد. اما همه این یقه ها یک ویژگی مشترک دارند. آن هم اینکه در صورت نیاز، محکم می شوند تا سرما نتواند از طریق آن ها وارد بدنه کاپشن شود. برای مثال برخی از مدل های یقه، ممکن است با یک لایه خز در بخش بالایی، عایقی طبیعی در برابر از دست رفتن حرارت ایجاد کنند.

برخی دیگر بلند هستند. برخی نیز کلاه دارند. اگر از کلاه خود کاپشن استفاده کنید، بخش چانه، گردن و پشت سر شما را به خوبی گرم نگه می دارند. برخی نیز از بند های قابل تنظیم استفاده می کنند و با دوخت یک لایه پارچه کش بافت در داخل یقه، مانند یک یقه اسکی گرم عمل می کنند.

تمامی این یقه ها در استایل های مختلفی، قابل استفاده هستند. این دیگر بستگی به طراح کاپشن دارد که کدام یک را برای ساخت این کاپشن مردانه خوب، مناسب بداند.

مشاهده محصول: کاپشن مردانه

کاپشن مردانه خوب

آستین کاپشن مردانه خوب

آستین نیز از دیگر بخش های بحث برانگیز یک کاپشن مردانه خوب است. زیرا برخی مدل های کاپشن، مانند پافر ها اصلاً آستین ندارند با این حال لباس هایی فوق العاده گرم محسوب می شوند.

اما به هر حال یک کاپشن گرم زمستانی، اجازه نفود سرما و باد را به درون لباس های شما نمی دهد. یعنی بخش سر آستین اولاً محکم است و به خوبی چفت می شود. در ثانی کمی بلندتر از اندازه دست های شما است و تا پایین مچ دست شما را می پوشاند.

البته همین آستین باید محلی برای عبور دستکش داشته باشد و نباید بیش از حد چفت باشد. زیرا در این صورت باعث گرم شدن بیش از حد دست های شما می شود و به علاوه استفاده از دستکش را در روزهای برفی برای شما غیر ممکن می کند.

جنس داخل کاپشن مردانه خوب

جنس یک کاپشن مردانه خوب، یک جنس ثابت نیست. بسته به نوع کاپشن، جنس لایه داخلی آن می تواند ضخیم، نازک، آستر دار و غیره باشد. اما به هرحال، این مسئله مهم است که یک کاپشن مردانه مناسب، لایه داخلی با دوختِ با کیفیتی دارد.

پس دوخت آن باید مناسب باشد. به صورتی که اگر کاپشن را کاملاً برعکس کنید، میان کیفیت دوخت رو و داخل آن، تفاوت زیادی پیدا نکنید. دوماً جنس آن نباید جاذب سرما باشد. برخی از انواع آسترهای کاپشن بهاره، بیشتر برای استفاده در روزهای بارانی مناسب هستند. همین آسترها، در روزهای سرد، متاسفانه زودتر از بخش های خارجی کاپشن سرد می شوند و حرارت هم به آن ها باز نمی گردد.

پس دقت کنید لایه آستر، از این جنس پلاستیک نباشد. همچنین توجه کنید که لایه آستر، از بخش های داخلی جدا نباشد و با دوختی مشابه لحاف دوزی به عایق میان کاپشن، متصل باشد.

البته جنس هایی مثل ببعی و تدی نیز اگر در درون کاپشن کار شوند، آن را به یک کاپشن مردانه خوب تبدیل می کنند.

مشاهده محصول: هودی مردانه

کاپشن مردانه خوب و ویژگی های آن

جنس رویه کاپشن مردانه خوب

اگر تمایل دارید یک کاپشنی داشته باشید که در عین گرم بودن، ضد آب نیز باشد و باد نیز به درونش نفوذ نکند، باید یک کاپشن مردانه خوب با رویه مناسب، انتخاب کنید. رویه کاپشن شما اولاً باید ضد آب باشد. به علاوه باید دقیقاً در زیرش یک لایه محکم و مناسب، پشم شیشه گرم دوخته شده باشد. هرچه حجم این لایه پشم شیشه، متراکم تر باشد، و همچنین لایه رویی، فشرده تر باشد، کاپشن شما گرم تر خواهد بود.

نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که گاهی یک کاپشن مردانه، کمی سنگین است. همین ویژگی نشان می دهد که تک تک لایه های آن تراکم و ضخامت بالایی دارند. پس به احتمال زیاد این کاپشن مردانه خوب، همان چیزی است که به دنبالش بودید.

ضخامت کاپشن مردانه خوب

در بخش قبلی درباره رابطه ضخامت یک کاپشن مردانه خوب و تراکم آن گفته شد. اما باید بدانید هرچه یک کاپشن ضخیم تر باشد، ضرورتاً گرم تر نیست. به عنوان شاهد این موضوع، می توانیم مدل های مختلف پافرها را مثال بزنیم. هرچند یک پافر معمولاً کاپشنی گرم است، اما پافرهای بیش از حد ضخیم معمولاً از درصد بیشتری هوا در میان الیافشان، تشکیل شده اند.

همین آن ها را نسبت به پافرهایی که پشم شیشه بیشتری دارند، کمتر گرم می کند. به همین دلیل بهتر است فقط به صرف ضخیم بودن کاپشن توجه نکنید و آستین و بخش یقه آن را نیز با دقت بالایی بررسی کنید.

کاپشن مردانه خوب مناسب سرمای زمستان

دوام یک کاپشن مردانه خوب

آخرین موردی که باید پیش از خرید یک کاپشن مردانه خوب بررسی کنید، دوام آن است. دوام را می توانید با بررسی دقیق جنس، دوخت و سوال پرسیدن درباره نحوه شست و شوی آن بررسی کنید. یک کاپشن مردانه با دوخت عالی، دوام بسیار بالاتری نسبت به یک کاپشن با دوخت متوسط دارد.

همچنین اگر فروشنده به شما تاکید کرد که برای شست و شوی آن، حتما کاپشن را به دست متخصص خشک شویی بسپارید، این ممکن است یک زنگ خطر بزرگ باشد. زیرا احتمال رنگ پس دادن کاپشن شما، وجود دارد. مگر اینکه جنس کاپشن واقعا حساس و گران باشد که در این صورت منطقی است.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره تمامی ویژگی های جزیی یک کاپشن مردانه خوب، مطالبی را مطالعه کردید. این مقاله به شما کمک می کند بتوانید در یک نگاه، مناسب بودن کاپشن و کیفیتش را تشخیص دهید. این مقاله برای سرما هایی مناسب است که به دنبال تهیه گرم ترین کاپشن های موجود در بازار با قیمتی فوق العاده هستند.

دقت کنید که ویژگی های دیگری مانند قد کاپشن، یا وجود کشبافت در پایین آن، می توانند ویژگی هایی جانبی یک کاپشن مردانه خوب حساب شوند. به هر حال اگر شما نیز روشی برای تشخیص یک کاپشن مردانه مناسب در یک نگاه، می شناسید که در این مقاله گفته نشد، حتماً در بخش کامنت ها ما را نیز از آن مطلع کنید.