چرا باید در نوروز لباس نو بپوشیم؟

شاید برای شما نیز جالب است بدانید چرا در نوروز، بایستی لباس نو بخریم و استفاده کنیم. بسیاری از رسوم امروزی نوروز، ریشه های باستانی ندارند. مثلا بر خلاف عیدی و لباس نو نوروز، سفره هفت سین رسم همه اقوام ایرانی نبوده است. اما پوشیدن لباسی جدید در این ایام، علاوه بر اینکه ریشه در تاریخ، فرهنگ و تمدن ما دارد، امری ضروری و با اهمیت است.

در این مقاله دلایلی را که در فرهنگ ایرانی باید در هر نوروز، لباستان را نو کنید، مطالعه می کنید.

پوشیدن لباس نو در نوروز

پوشیدن لباس نو در نوروز شگون دارد!

البته امروزه بسیاری از افراد به این گونه مسائل معتقد نیستند. اما در ایران باستان، اعتقاد بر این بوده است که اگر لباسی جدید به تن کنیم، سال جدیدی را سپری خواهیم کرد. برخی معتقد بوده اند که لباس تمیز، پاکیزگی را در سال جدید به زندگی ما می آورد و پوشیدن یک لباس جدید و زیبا، باعث رقم خوردن اتفاقات خوب و جدیدی برای ما خواهد شد.

حفظ رسوم ایرانی

این نوع اعتقادات امروزه کمی قدیمی شده اند. با این وجود بسیاری از ما، تمایل داریم رسوم زیبای ایرانی را در زندگی خود حفظ کنیم. یکی از این رسوم، همین پوشیدن لباس جدید در ایام نوروز و در کنار سفره هفت سین است. امروزه بسیاری از رسوم قدیمی ایرانی دیگر به آن صورت وجود ندارد. بنابراین، برای حفظ رسوم ایرانی باقیمانده در نوروز، بهتر است در عید لباس نو به تن کنیم.

مطالعه کنید: چگونه استایل باحجاب شیک داشته باشیم؟

همراهی با بهار و طبیعت

در فصل بهار، زمین دگرگون می شود، جهان مجدد زنده می شود و طبیعت دوباره زیبایی هایش را به ما نشان می دهد. در این شرایط اگر لباس های جدیدی بپوشیم، انگار ما نیز دچار تحول و تغییر بزرگی شده ایم. شاید برخی تصور کنند این مسئله واقعیت ندارد، اما پوشیدن لباس نو در عید، به بسیاری کمک می کند تا تصمیمات ریز و درشت زندگیشان را در ایام عید بگیرند.

پوشیدن لباس نو

تاثیر اجتماعی پوشیدن لباس نو در نوروز

از آنجایی که پوشیدن لباس نو در نوروز، کاری است که همه انجام می دهند، این مسئله از نظر روانی و اجتماعی نیز تاثیراتی روی ما می گذارد. در ایام عید با پوشیدن لباس های جدید، ما خودمان را با دیگران هماهنگ می کنیم و در کنار آن ها علاقه خود را به جشن گرفتن نوروز، نشان می دهیم.

بهبود روحیه و شادی

خرید لباس جدید، تغییر استایل و تیپ زدن هر سه می توانند روحیه افراد را بهتر کنند. تفاوتی میان آقایان، بانوان و کودکان در این مورد نیست. لباس جدید، مود شما را بهتر می کند و شما را برای گذراندن سالی نو، آماده می کند.

ایجاد فرصت برای کمک به دیگران

از گذشته رسم ما ایرانی ها بوده است که در ایام عید، هوای هم را داشته باشیم. بسیاری از هموطنان در عید توانایی خرید لباس نو را نداشته و ندارند. عید فرصتی است تا به آن ها کمک کنیم و با انسانیت خود، جهان را به جایی زیباتر تبدیل کنیم. همه ما می توانیم با شرکت در خیریه های مختلف، به دیگران کمک کنیم تا در سال نو، بتوانیم آن ها را خوشحال کنیم.

بسیاری معتقد هستند کمک به دیگران، باعث بهبود احساس انسان نسبت به خودش و تقویت اعتماد به نفس انسان می شود.

مطالعه کنید: فوت و فن شیک پوشی مردان با تیپ مشکی

لباس نوِ نوروز

لباس نوِ نوروز الزامی است!

به جز دلایلی که در بالا برای خرید لباس عید ذکر شد، باید موارد دیگری را نیز مد نظر داشت. قطعاً لباس های بهاره قبلی شما در سال گذشته استفاده شده اند و بسیاری از آن ها در اثر شست و شو از قیافه افتاده اند. پس این اولین دلیلی است که چرا باید در ابتدای بهار، شروع به پوشیدن لباس هایی جدید کنید.

دقت کنید نیازی نیست لباس های قدیمی خودتان که سالم هستند را دور بیاندازید. اگر احساس می کنید هنوز می خواهید از آن ها استفاده کنید هیچ ایرادی ندارد. در غیر این صورت می توانید آن ها را به نیازمندان هدیه کنید. حال دلایل دیگری که چرا باید لباس نوئی در عید بپوشید را مطالعه کنید.

مرتب بودن در دید و بازدید

در ایام نوروز، شما به خانه اقوام، دوستان، آشنایان و بزرگ تر ها می روید. بسیاری از آن ها مدت ها است که شما را ندیده اند. پس طبیعی است که بخواهید لباس جدیدی بپوشید تا در میان آن ها شیک و زیبا به نظر برسید.

یک لباس مناسب جدید می تواند استایل شما را فوق العاده جذاب نشان دهد. به علاوه با گسترش استفاده دوربین دیجیتال در دنیای امروز، قطعا قرار است چندین عکس یادگاری زیبا در دورهمی های نوروز بگیرید. این عکس ها بین همه حاضران در مهمانی دست به دست می شوند. پس پوشیدن یک لباس نو در این دورهمی ها و شیک به نظر رسیدن در عکس ها، اهمیت بسیار زیادی دارد.

آمادگی برای فعالیت در بهار

به جز لباس های مجلسی که برای دید و بازدید می خرید، پیش از نوروز باید لباس های دیگر خودتان را نیز نو کنید. شما قرار است در بهار، با لباس هایی جدید و شیک به کارها و فعالیت های خودتان بپردازید. پس خریدن لباس های جدید، به شما کمک می کند در سال جدید استایلی فوق العاده داشته باشید. این شما را از نظر روانی برای سال نو آماده می کند و کیفیت زندگی شما را نیز بهتر می کند.

حتی بهتر است پیش از عید، لباس های دیگر خود را نیز نو کنید. مثلا به بهانه سال نو می توانید لباس هایی مانند پوشاک ورزشی فلامنتی را که پس از مدتی بو می گیرند، دور بریزید و برای سال نو مدل های جدید تری را خرید کنید.

مشاهده کنید: لباس ورزشی