جای تفریحی در شیراز
چند جای تفریحی و دیدنی در شیراز

هر کدام از جای تفریحی و دیدنی در شیراز به اندازه ای زیبا هستند که می توانند، تجربه ای دل انگیز را به یادگار بگذارند. اگر برنامه سفر به شیراز را دارید، بهتر است با مکان های تفریحی و گردشگری این شهر آشنا باشید. شیراز یکی از زیباترین و دلرباترین شهر های ایران برای گذران وقت می باشد. جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر شیراز به حدی متنوع و جذاب است که هر شخص را به سمت خود جذب می کند. شهر شیراز شهر شعرا و مردمانی مهربان و خونگرم است که سبب می شود لحظات خوشی را در این شهر به یادگار بگذارد. اگر می خواهید به شهر زیبای شیراز سفر کنید، به یک برنامه ی شیراز گردی نیاز دارید. اگر هم یک شیرازی هستید، بهتر است بیشتر با جای تفریحی و دیدنی در شیراز آشنا شوید تا بتوانید برنامه ای هیجان انگیز برای آخر هفته خود بچینید.

بهترین جای تفریحی و دیدنی در شیراز کجاست؟

آیا با شهر زیبای شیراز آشنایی دارید؟ به خدمت شما عرض شود که این شهر در جنوب کشور عزیزمان ایران قرار دارد و به نسبت منطقه، از آب و هوای خوش و مطلوب مخصوصاً در فصل بهار برخوردار است. شیراز در سال های دور جز پایتخت ایران محسوب می شده است. از این رو، از لحاظ مکان های تاریخی بسیار غنی می باشد.

شهر شیراز که در استان فارس قرار دارد، به قدری در بین مردم محبوبیت کسب کرده است که هنگامی که صحبت از سفر رفتن به میان می آید، بسیاری از ایرانیان شیراز را برای سفر انتخاب می نمایند. “شیراز کجا بریم؟” سوالی که وقت تصمیم به شیراز گردی گرفته می شود، ذهن را درگیر می کند. شما هم دوست دارید که بهترین تجربه شیراز گردی داشته باشید و خاطره ای به یادماندنی برای خود بسازید. برای رسیدن به این خواسته، لازم است بدانید که تمایل دارید به مکان های تاریخی بروید یا از زیبایی های باغ های خوش آب و هوای شیراز لذت ببرید؟ تمایل دارید به بازارگردی بروید یا دلتان می خواهد در مکان های مذهبی وقت بگذرانید. از این رو نمی توان تنها یک جای تفریحی و دیدنی در شیراز معرفی نمود که بهترین باشد. هر کدام از مکان های گردشگری و دیدنی در شیراز در نوع خود بهترین هستند و برای علاقه مندان مکانی بسیار جذاب و دیدنی. به همین خاطر شما را با معروف ترین و جذاب ترین مکان های شهر زیبای شیراز آشنا می نماییم تا بتوانید بر حسب سلیقه خود، یک برنامه شیراز گردی جذاب و به یاد ماندنی داشته باشید. به طور کلی در شیراز برای هر نوع سبک و سلیقه، جای تفریحی و دیدنی وجود دارد. تفریحات و گردش در شهر زیبای شیراز علاوه بر مکان های تاریخی و مذهبی و قدیمی شامل انواع باغ و بوستان، خرید و پاساژگردی، بوستان های جنگلی برای پیک نیک گردی و ورزش، پارک و بازی های هیجان انگیز، شهر بازی های مجهز به انواع بازی های مفرح و مواردی از این قبیل را می شود. بنابراین، برای سلیقه شما راهی برای خوش گذراندن و ساخت تجربه های شیرین در شیراز وجود دارد. پس با ما همراه باشید.

مطالعه کنید: معرفی کالکشن تیشرت‌های ورزشی مردانه بهاری

 عمارت شاپوری در شیراز

معرفی معروف ترین جای تفریحی و دیدنی در شیراز

لقب شهر شیراز چیست؟ اگر تمایل دارید سفری به شیراز داشته باشید، بهتر است اطلاعات جامعی در رابطه با شهر زیبا داشته باشید. شیراز به شهر شعر و طرب مشهور می باشد و در برخی از کتاب های قدیمی به لقب دارالعم هم خطاب می شده است. شهر دلربای شیراز به دلیل زیبایی هایی طبیعی به شهر نارنج و گل و بلبل شهرت دارد. هنگامی که از انگور و نارنج و شعر سخن به میان بباید به صورت ناخودآگاه به یاد شهر زیبای شیراز می افتیم.

معرفی مکان های گردشگری و توریستی در شهر شیراز از مکان های تاریخی آن شروع می شود. مکان هایی که با نام و اصالت آن آشنا هستیم و نشانی از اجداد و نیاکانمان می باشد.

 مسجد نصیرالملک در شیراز

آشنایی با جای تفریحی و دیدنی در شیراز از تاریخ گرفته تا طبیعت بکر

مردم شیراز برای تفریح و سرگرمی برای گذراندن یک عصر دل انگیز به مکان های بسیار معروف این شهر سر می زنند. هنگامی که قدم در جای تفریحی و دیدنی در شیراز می گذارید، محو زیبایی و غنی بودن این شهر دل انگیز خواهید شد. اولین مکانی که در شیراز با آن روبرو می شوید، دروازه قرآن می باشد. با رسیدن به شیراز دروازه قرآن را مشاهده خواهید کرد که محلی برای دور هم جمع شدن مسافرین و مردم شیراز است چرا که که می توان تاریخ و معماری و هوای مطلوب و طبیعت زیبا را در کنار هم مشاهده کرد و به اندازه کافی لذت برد. اما شیرازی ها برای تعطیلات کجا می روند؟ شیرازی ها برای تعطیلات احتمالاً به مکان هایی می روند که زیاد با نام آن آشنا نیستیم. مکان هایی بکر که بهتر است شما هم با آن آشنا شوید تا در سفر بعدی بتوانید به آنجا رفته و تجربه ای جدید کسب نمایید. شما هم می توانید از این برنامه برای سفر تفریحی خود استفاده نمایید.

در شیراز زیبا، اولین مکان هایی که به عنوان جای تفریحی و دیدنی در شیراز یاد می شود، انواع مکان های تاریخی با قدمتی چندین ساله است. مکان تاریخی در شیراز صرفاً یک ساختمان با قدمت چندین ساله نیست، بلکه نشان دهنده معماری فراتر از زمان خود و ذوق و سلیقه مردمان آن زمان است که به میان می آید.

  • دروازه قرآن
  • آرامگاه حافظیه
  • آرامگاه سعدی یا سعدیه
  • مسجد نصیر الملک
  • مسجد شاه چراغ
  • بازار وکیل
  • عمارت شاپوری
  • خانه زینت الملک
  • ارگ کریم خان
  • تخت جمشید
  • پاسارگاد
  • آب انبار وکیل یا حمام وکیل

 دروازه قرآن شیراز

جای تفریحی و دیدنی در شیراز برای تعطیلات

در شیراز یکسری مکان های توریستی و جای تفریحی و دیدنی وجود دارد که بهتر است حتماً در برنامه سفر خود در نظر داشته باشید. مکان هایی که می توان گفت نظیر آن در هیچ کجای دنیا دیده نشده است. شیراز یکی از شهر های تاریخی و توریستی ایران است که هر سال میزبان هزاران مسافر از شهر و حتی کشور های دیگر می باشد. بهترین زمان سفر به شهر زیبا شیراز اردیبهشت ماه است. چرا که با ورود به شیراز بو و عطر بهار نارنج حس و حال بهشتی به شهر می بخشد. شیراز گردی خلاصه به مکان های تاریخی نمی شود بلکه می تواند تجربه ای لذت بخش در باغ و بوستان های شهر را برای شما به یاد بگذارد. حتی پیشنهاد می شود که همانند یک شیرازی در آخر هفته برنامه پیک نیک در اطراف شهر را هم داشته باشید. اگر تمایل دارید به ماجراجویی هبجان انگیز در شهر شعر و طرب شیراز را تجربه نمایید، مطالب این مقاله از فروشگاه ریبون را از دست ندهید. با همراه باشید تا سفری کوتاه به جای جای تفریحی و دیدنی در شیراز برویم.

برای چیدن برنامه ای مفرح جهت ورزش، بازی، سرگرمی و حتی پیک نیک می توانید به مکان های پیشنهادی زیر در شیراز بروید:

  • آبشار سپیدان
  • شهرک گلستان
  • باغ موزه نظر
  • باغ هنر شیراز
  • باغ ارم یا باغ نارنجستان
  • باغ دلگشا
  • باغ عفیف آباد
  • باغ جهان نما
  • پارک جنت
  • پارک کوهپایه
  • پارک کوهستانی دراک
  • پارک جنگلی پالایشگاه
  • موزه موسیقی شیراز یا خانه منطقی نژاد

مطالعه کنید: انواع تیشرت ورزشی زنانه مناسب سفرهای تابستانی
 آبشار معروف شیراز

گذران اوقات فراغت در جا های تفریحی و دیدنی در شیراز

یکی از زیباترین شهر هایی که می توان برای سفر در نظر بگیرید، شهر زیبای شیراز می باشد. شب های شیراز هم به اندازه ی روز می تواند خاطرات هیجان انگیزی را به یادگار بگذارد. شهر پرآوازه ی شیراز دارای جای متنوع تفریحی و دیدنی است که سبب می شود در بین توریستان داخلی یا خارجی به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. شیرازی ها برای گذراندن وقت و اوقات فراغت خود در برخی از روز های خاص به مکان های تاریخی و در برخی روز ها هم به خارج از شهر می روند. شیراز به دلیل خوش آب و هوا بودن در تمام فصول، بهترین انتخاب برای گذران وقت می باشد. به علاوه اینکه تنوع مکان های تفریحی و دیدنی آن خلاصه به یک الی دو مکان نمی شود سبب می شود که انتخاب همیشگی در بین گردشگران باشد. شاید برای برخی پیش آمده باشد که تمایل دارند علاوه بر مکان های معروف، سر از مکان هایی در بیاورند که جدید تر و اصطلاحاً بکر و دست نخورده هستند. اما منظور از جدید، این است که هنوز هویتی بکر داشته باشد که هر شخصی از آن باخبر نباشد. پس خالی از لطف نیست که ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.
زمین بازی تیراندازی در شیراز

10 مکان و جای دیدنی و تفریحی و گردشگردی برای شیراز گردی که باید بلد باشید

برای سفر به شیراز علاوه بر مکان ها و جای دیدنی و تفریحی که در این مقاله معرف حضورتان شد، می توانید به مکان های جدید هم سر بزنید. گذراندن وقت در شیراز گردی خلاصه به مکان های تاریخی و گردشگری نمی شود بلکه مراکز خرید و مکان های بازی و سرگرمی جدیدی در این شهر افتتاح شده است که سبک جدیدی از شیراز گردی را فراهم می سازد. شما می توانید برای بازار گردی، خرید، رفاه و بازی و سرگرمی به مکان های زیر مراجعه نمایید:

  1. مجتمع تجاری تفریحی شیراز به نام خلیج فارس
  2. مجتمع تجاری تفریحی شیراز به نام تپه کاج
  3. مجتمع تجاری تفریحی شیراز به زیتون
  4. مجتمع تجاری تفریحی شیراز به نگین فارس
  5. فان دی لند در شیراز
  6. شهر بازی در شیراز
  7. باشگاه پینت بال در شیراز
  8. پارک آبی در شیراز
  9. باغ وحش در شیراز
  10. لونا پارک

خیابان های شیراز در شب

جای تفریحی و دیدنی در شیراز برای تندرستی و ورزش کجاست؟

ورزشکاران مقیم شیراز برای ورزش کردن در فضای باز می توانند به باغ های نزدیک محل زندگی خود بروند. فقط لازم است که لباس ورزشی مناسب بپوشید و رهسپار کوچه باغ های قدیمی شیراز شوید. پیاده روی می تواند یک ورزش مناسب جهت تندرستی و سلامت جسم و روح باشد. اما در سال های اخیر اقداماتی در جهت زیرساز شهری برای توسعه سلامت و ورزش شهروندان شیراز انجام شده است و آن هم مسیر پیاده روی سلامت چمران نام دارد. اگر در شیراز مهمان هستید خالی از لطف نیست که در این مسیر پیاده روی دل انگیز در آب و هوای مطلوب شهر شیراز را تجربه کنید. مسیر پیاده روی یا پیاده راه سلامت چمران بهترین مکانی است که ورزشکاران شیراز اعم از مرد و زن در هر رده ی سنی می توانند از ان استفاده نمایند و سلامت جسم و روح خود را تقویت نمایند.

مطالعه کنید: راهنمای پوشیدن شلوارک ورزشی در سفرهای تابستانی برای آقایان

کلام آخر

هنگامی که صحبت از جای تفریحی و دیدنی در شیراز به میان می آید بهتر است لباس اسپرت مناسب برداشته باشید تا بتوانید با راحتی کامل در تمام روز به شیرازگردی بپردازید. انتخاب لباس اسپرت راحت یا لباس ورزشی سبب می شود که در روز به هیچ عنوان خسته نشوید و نهایت لذت را از سفر خود داشته باشید. بنابراین حتماً لباس ورزشی با کیفیتی برای سفر خود به شیراز آماده نمایید. فروشگاه ورزشی ریبون انواع لباس اسپرت و ورزشی زنانه و مردانه را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما بتوانید بهترین استایل را برای سفر خود داشته باشید. مخصوصاً اگر ورزشکار باشید نیاز است که در سفر هم تیپ ورزشی خود را حفظ نمایید. بنابراین هم اکنون وارد صفحه شده و از تنوع محصولات فروشگاه ریبون دیدن فرمایید. از شرایط خرید و سفارش در فروشگاه ریبون، ارسال به سراسر ایران، ارسال برای تهران و کرج به صورت فوری، ارسال رایگان برای سفارشاتی که بیش از مبلغ 450 تومان هستند، بازگشت و تعویض تا 15 روز و امکان خرید قسطی می باشد.