لباس پانچو
چگونه با استفاده از لباس پانچو زنانه استایل جذابی داشته باشیم؟

لباس پانچو در فصل پاییز و زمستان به عنوان یک قطعه مهم از استایل شما می‌توانند به تنوع و جذابیت ظاهرتان افزوده و راه‌ های متنوعی برای ست کردن آن‌ها وجود دارد.

از آنجایی که لباس پانچو در رنگ‌ ها و طرح ‌های متنوعی تولید می‌ شوند، می‌توانید با انتخاب طرح ‌ها و رنگ ‌هایی که با پوستتان و سبک شخصیتی ‌تان همخوانی دارند، استایل منحصربه‌ فردی را ایجاد کنید. همچنین، ترکیب پانچو با دیگر لباس‌ ها نیز امکان ‌پذیر است.

 

استایل غیر رسمی با لباس پانچو

اگر قصد دارید استایل بوهو وغیررسمی‌ تری ایجاد کنید، پانچوها با الگوها و طرح ‌های چشمگیری نیز موجود هستند. این الگوها می‌ توانند استایل زندگی ‌نامه‌ ای و متفاوتی ایجاد کنند.

همچنین، لباس پانچو به دلیل طراحی و پارچه ‌های متنوعشان می‌توانند گرمای مناسبی در ماه ‌های سرد فصل پاییز و زمستان به شما ببخشند و به شما اجازه می‌ دهند که با راحتی و شیکی در فصل ‌های سرد استفاده کنید.

لباس پانچو باعث ایجاد استایل غیر رسمی و دوست ‌داشتنی می‌شوند و به شما امکان می ‌دهند تا در هر لحظه به نظر شیک و آماده باشید.

در نهایت، لباس  پانچو به عنوان یک انتخاب مناسب و کاربردی در کمد لباس شما نقش مهمی دارند و با توجه به تنوع طرح ‌ها و رنگ ‌ها، می‌توانند به استایل شما افزوده و ظاهری جذاب و منحصربه ‌فرد بخشند.

بیشتر بخوانید: تنوع در ست کردن پیراهن فلانل با پوشاک دیگر

نکات پایه ‌ای که درباره ‌ی پانچو باید بدانید

پانچوها یکی از اجزای ضروری کمد لباس هستند که قدرت بسیار زیادی در تبدیل لباس‌ های یکنواخت و خسته ‌کننده به لباسی شیک و درخشان دارند. از زمان‌ های قدیم پانچوها در دنیای مد حضور داشته‌اند و از سال ۲۰۱۳ هم حضورشان در دنیای مد پر رنگ‌ تر شده است.

بسیاری از طراحان حرفه ‌ای هم  لباس پانچو را در مجموعه‌ ی لباس ‌پاییزی و زمستانی قرار می‌دهند. جدا از طراحان حرفه ‌ای بسیاری از افراد مشهور هم از پانچوهای منحصربه ‌فرد استفاده می‌کنند. البته یک سری نکات پایه و اساسی وجود دارند که در رابطه با پوشیدن لباس پانچو باید رعایت کنید.

نکات پایه ‌ای که درباره ‌ی پانچو باید بدانید

چه نوع شلواری با لباس پانچو ست میشود؟

پانچوها با شلوار جین‌ های اندامی و لگ‌ های چرم استایل زیبایی را ایجاد می ‌کنند زیرا حجیم بودن بالا تنه و اندامی بودن پایین تنه ظاهر زیبایی را ایجاد می‌کند.

از پوشیدن لباس ‌های گشاد در پایین تنه مانند شلوارهای گشاد اجتناب کنید زیرا باعث شلخته به نظر رسیدن استایل شده و مانع از شیک به نظر رسیدن آن می ‌شوند.

 

به این نکات توجه کنید:

1-نیم تنه ‌ی بالایی را ساده نگه دارید؛ همیشه باید زیر پانچو یک لباس ساده بپوشید. یک تاپ، پیراهن یا تیشرت ساده انتخاب ‌های بسیار مناسبی هستند.

2-از پوشیدن تاپ ‌هایی که طرح‌های بسیار زیادی دارند اجتناب کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود پانچو برجسته به نظر برسد.

3-در صورتی که لباس پانچو در قسمت آستین‌ها دارای فضای باز است لباس بدون آستینی را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود استایل بسیار شیک ‌تری ایجاد شود.

 

چگونه از لباس پانچو برای فصل‌های مختلف استفاده کنیم؟

 

تابستان

در حالی که بسیاری از ما فکر می‌کنیم که پانچوها فقط مناسب فصول سرما هستند، اما این موضوع حقیقت ندارد و امکان استفاده از لباس پانچو در فصل تابستان هم وجود دارد. برای استفاده ازلباس  پانچو در تابستان به دنبال پارچه‌ های آزاد و قابل تنفس باشید و همچنین رنگ ‌های روشن را انتخاب کنید. پانچوها می‌توانند با تیشرت و پیراهن‌ های جین و اکسسوری‌ های تابستانی ست شوند. برای تکمیل استایل تابستانی خود به دنبال طرح ‌های راه‌راه یا گل ‌دار و رنگ‌ های روشن باشید.

 

بهار

لباس پانچو می‌توانند یکی از لباس‌ های عالی میان‌فصلی باشند. این لباس ‌ها برای روزهای نه چندان گرم و نه چندان سرد مناسب هستند. در حالی که استفاده از پانچو در فصل بهار کمی چالش ‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما کار دشواری نیست

در فصل بهار می‌توان از پانچوهای دارای بافت درشت یا پانچوهای کروشه استفاده کرده، آن را روی یک تیشرت غیررسمی انداخته و با یک جفت شلوار جین متناسب ست کرد. همچنین می‌توان برای زیباتر شدن استایل غیررسمی یک طرح بوهو به پانچو اضافه کرد. برای شیک ‌تر شدن استایل، از یک کمربند به دور کمر خود روی پانچو استفاده کنید. پانچوها استایل شیکی را در استایل‌های بهاری ایجاد می ‌کنند. در بهار، پانچو را با یک بوت مشکی ست کنید.

بیشتر بخوانید: خرید هودی و سویشرت

پاییز

پانچوها یکی از اجزای ضروری کمد لباس در فصل پاییز هستند که کاربرد بسیاری در این فصل دارند. شما می‌توانید یک پانچوی رنگ تیره را با یک جفت شلوار جین یا لگ و کفش کتانی سفید ست کنید. برای داشتن استایل راحت ‌تر، می‌توانید لباس  پانچو را روی تیشرت مورد علاقه ‌تان و یک شلوار جین تیره رنگ پوشیده و آن را برای داشتن استایل غیر رسمی و راحت با یک کفش تخت ست کنید.

زمستان

اکنون به فصل اصلی پانچوها، یعنی زمستان، رسیدیم.  لباس پانچو در اصل برای زمستان ساخته شده‌اند و در طیف وسیعی از رنگ‌ ها، طرح ‌ها، پارچه‌ ها و مدل‌ ها برای آب و هوای سرد زمستان در دسترس هستند. استفاده از لباس پانچو یکی از روش‌ های گرم ماندن در فصل زمستان است. البته هدف اصلی داشتن استایل شیک در عین گرم ماندن است.

می‌توان یک لباس  پانچو مدل شل را انتخاب کرده و آن را با بوت جیر بلند تا زانو ست کرد. همچنین در صورتی که یک پانچو اورسایز می‌پوشید، باید در پایین تنه ‌ی خود از شلوار جین اسکینی استفاده کنید. برای ارتقای استایل، سعی کنید اکسسوری  ‌های ساده را در استایل خود به کار بگیرید.

 

استفاده هوشمندانه از  لباس پانچو برای استایل شیک

پانچوها به عنوان یکی از اجزای ضروری در دنیای مد، امکانات بی ‌شماری برای ایجاد استایل‌ های متفاوت ارائه می‌دهند. اما استفاده درست از پانچوها به چالش‌ های خاصی نیز پیش می‌آید. اشتباه در ترکیب و تناسب این پوشاک می ‌تواند باعث بهم ریختگی استایل شما شود. برای این ‌که از این مخاطرات جلوگیری کنید، در ادامه به چند نکته مهم درباره استفاده از لباس پانچو در استایل خود پرداخته‌ایم.

استفاده هوشمندانه از  لباس پانچو برای استایل شیک

ترکیب هوشمندانه با لباس‌ های بافتی

یکی از راه‌ های موثر برای به ارمغان آوردن استایل شیک با  لباس پانچو، ترکیب آن با لباس‌ های بافتی است. این تنوع مواد باعث تعادل زیبایی در استایل شما می‌شود. می‌توانید پانچوی خود را با سویشرت یا سارافون بافتی پوشانده و با یک جفت بوت مچی کلاسیک ترکیب کنید. در این حالت، انتخاب رنگ ‌های متناسب و هماهنگ با یکدیگر از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است و باعث تأکید بر جزئیات زیبا می‌شود.

 

تعادل با شلوار اسکینی

راه  دیگری برای ایجاد تعادل در استایل با  لباس پانچو، ترکیب آن با شلوار اسکینی است. با توجه به حجم بزرگ پانچوها در بالاتنه، استفاده از شلوار اسکینی به خوبی تعادلی بین قسمت ‌های بالا و پایین بدن شما ایجاد می‌کند. شلوارهای اسکینی چرمی به ویژه می‌توانند استایل غیررسمی و مدرنی را تجسم کنند. همچنین، ایجاد یک تطابق رنگی از بالا تا پایین می‌تواند باعث تأکید بر زیبایی ‌های استایل شما شود. از کفش‌ های پاشنه بلند نوک باریک تا کفش ‌های بوت مشکی، تنوع در انتخاب کفش ‌ها نیز به استایل شما جذابیت می‌بخشد.

 

لمس شیک بودن با کمربند

در صورتی که لباس پانچو شما اورسایز و بزرگ باشد و می‌خواهید ظاهر خود را متعادل ‌تر کنید، افزودن یک کمربند به استایل کمک ‌کننده خواهد بود. می‌توانید پانچوی اورسایز را با شلوار پاچه گشاد یا اسکینی پوشیده و با اضافه کردن یک کمربند، تاکید روی کمر ایجاد کنید. این ترفند به شما امکان می‌دهد استایل شیک ‌تری داشته باشید و با استفاده از بوت مچی یا بلند تا زانو، ظاهر خود را تکمیل کنید.

 

موقعیت‌ های مناسب برای استفاده از پانچو

پانچوها به خاطر چند‌گانگی و تنوع ظاهری ‌شان، در موقعیت‌ های مختلفی قابل استفاده هستند.  پانچوها می‌توانند استفاده ازلباس  پانچو با رنگ ‌های زنده و جذاب به همراه بوت‌ های پاشنه بلند یا بوت ‌های بلند تا زانو، در میهمانی ‌ها شما را متمایز خواهد کرد.

 

همچنین، برای موقعیت‌ های غیررسمی می‌توانید به ترکیب‌ های ساده‌ تر با لباس  پانچو و شلوار جین اسکینی و کفش‌ های کتانی روی آورید. این ترکیب به شما اجازه می‌ دهد تا در تمام روزهای آرام خود از استایل شیک و مدرن  لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: تیشرت زنانه ورزشی