بطری ورزشی
کاربرد شیکر ورزشی

بطری شیکر ورزشی، یکی از وسیله های مهم یک ورزشکار در باشگاه، به حساب می آید. کاربرد شیکر ورزشی، ظرفی است که برای مخلوط کردن پروتئین های ورزشکاران قبل از تمرین، در باشگاه استفاده می شود. و البته قمقمه های آب معدنی با شیکرهای ورزشی تفاوت زیادی دارد که ما در این مقاله تفاوت شیکر با قمقمه را توضیح خواهیم داد.

شیکر چیست و چه کاربردی دارد؟

 شیکر ورزشی بزرگ و کوچک

اول از همه شیکر ورزشی را با قمقمه اشتباه نگیرید. توضیحات اولیه ما راجع به شیکر ورزشی می باشد. کاربرد شیکر ورزشی این است که برای حل شدن مواد پروتئینه که اکثر ورزشکاران قبل از تمرین باید در باشگاه استفاده کنند. خیلی قبل تر ورزشکاران، برای خوردن پروتئین های ورزشی شان دچار مشکل بوده اند.

در حالتی که باید یک قاشق یا هر چیزی که برای حل کردن پروتئین هایشان با آب، باید چیزی به همراه داشتند، تا پودرشان را حل کنند. شیکر ورزشی کار را برای ورزشکاران بسیار راحت کرده است. به دلیل اینکه یک فنر در داخل شیکر وجود دارد که باعث حل کردن پودر ورزشی را بر عهده دارد. با این کار، کارشان را کمتر کرده است. تا دیگر نیازی به چیز دیگری برای حل شدن نداشته باشند.

محفظه ی شیکر ورزشی بسیار مقاوم بوده، و هرگز زنگ نمی زنند. و از مجرای آن آبی بیرون نمی ریزد، ورزشکار می تواند از ضخیم ترین مواد، هم برای حل شدن داخل شیکر ورزشی استفاده کند.

پیشنهاد ریبون: لباس ورزشی مردانه

کاربرد انواع شیکر ورزشی

شیکرهای ورزشی انواع مختلفی دارند: سه عامل اصلی متفاوت بودن در شیکرهای ورزشی، تشکیل دهنده مواد اولیه آن ها است. و عامل دیگر در مدل درب بطری شیکر ورزشی است.

موادی که برای تولید شیکر به کار رفته است، علاوه بر زیبایی ظاهری و رنگ های متنوع، بر دما و حتی طعم مواد تاثیرگذار است.

1. کاربرد شیکرهای پلاستیکی:

 شیکر ورزشی مشکی و آبی

یکی از متداول ترین نوع شیکرها، شیکرهای پلاستیکی است. جنس پلاستیکی هر بطری با هم متفاوت هستند.

اول از همه هنگام خریداری شیکر ورزشی باید مطمئن شوید که جنس بطری فاقد BPA و مواد فتالات باشد. در غیر اینصورت مواد شیمیایی که در این مواد است مضر بوده و مواد مضر به داخل نوشیدنی راه پیدا کرده و برای خوردن مضر خواهد بود. جنس پلاستیکی با کیفیت هم وجود دارد. که برای نگهداری مواد غذایی مناسب است. و آن Eastman Tritan است، که شفافیت و دوام بیشتری نسبت به پلاستیکی های دیگر دارد. و در برابر لکه شدن و بو گرفتن شیکر مقاوم است. کیفیت شیکر ورزشی باید به گونه ای باشد که بوی مواد چند روز پیش را نگیرد.

2. شیکرهای استیل یا فلزی:
 شیکر ورزشی استیل و فلزی

کاربرد شیکر ورزشی استیل یا همان فلزی این است که زنگ نمی زند و مقاومت بالایی دارد. بسیار سفت و محکم ساخته شده اند. این شیکر یک قابلیت دیگری که دارد آب خنک را تا 24 ساعت خنک نگه میدارد، به دلیل این قابلیت،طرفداران زیادی در بین ورزشکاران دارد و به همین دلیل است، قیمت این شیکرهای استیل و فلزی گران تر از بقیه شیکرها می باشد.

3. کاربرد شیکرهای شیشه ای:

 شیکر ورزشی شیشه ای

یکی دیگر از قمقمه های شیکر ورزشی همین شیکرهای شیشه ای هستند که از مقاومت بالایی برخوردار است. و جنس آن ها بصورتی است که به هیچ وجه لکه روی شیشه نمی ماند. مهم ترین کاربرد شیکر ورزشی شیشه ای این است که بوی مواد را به خود نمی گیرد، شیکرهای شیشه ای از یک کاور مستحکم ساخته شده است. تا مقابل شکسته شدن جلوگیری کند.

تفاوت بین شیکر ورزشی با قمقمه ورزشی چیست؟

اولین تفاوت بین قمقمه ورزشی با شیکر ورزشی این است که شیکر ورزشی مواد پروتئینی ورزشکاران را مخلوط می کند. اما قمقمه فقط آب را دخل قمقمه نگهداری کرده و قابل خوردن خواهد بود.

از آنجایی که ورزشکاران در حین ورزش باید آب بسیار بنوشند، خرید قمقمه ورزشی همانند کوله ورزشی کاربردی است. شیکرهای ورزشی از درب پوش های مستحکمی ساخته شده است. و یکی از تفاوت های قمقمه و شیکر همین است. شیکر ورزشی با اینکه بسیار مستحکم بوده اما خیلی سبک طراحی شده است، ولی قمقمه های ورزشی سنگین تر از شیکر ها می باشد.

بیشتربدانید: نحوه ست بلوز و شلوار برای بانوان

کاربرد خرید قمقمه شیکر ورزشی

برای خرید قمقمه یا همان شیکر ورزشی باید از محکم بودن محصول اطمینان داشته باشید. برای خرید در فروشگاه ها این اطمینان را در خرید به شمامی دهد. بطری ها با موادی که دوام بیشتری دارد تولید شده است. و برای مدت زمان طولانی می توانید از آن استفاده کنید.

در خرید خود باید اطلاعات کافی داشته باشید که شیکر تقلبی با قیمت بالا به شما نفروشند، شما با استفاده از توضیحات مطالب بالا می توانید به راحتی شیکر قلابی را از شیکر اصل تشخیص دهید. و از خرید خود اطمینان خاطر داشته باشید.
 شیکر ورزشی فنردار سرمه ای

جمع بندی:

قمقمه شیکر ورزشی یک وسیله جانبی و بسیار کاربردی در بین ورزشکاران قرار دارد. این نوع ظروف در انواع طرح ها و رنگ های متفاوتی است، که هر کسی بر اساس سلیقه و بودجه خود می تواند خریداری کند.

به کمک این شیکر می توانید شِیک خود را داخل شیکر آماده کرده و دیگر نیازی به حمل وسایل اضافی نیست و از طرفی شیک در داخل این ظرفهای شیکر تازه می ماند. استفاده از شیکر ورزشی بسیار راحت بوده و شما می توانید به راحتی شیک خود را در داخل آن مخلوط کرده و میل کنید.

شیکرهای ورزشی دارای سایز دهانه های مختلفی هستند که کاربرد شیکر ورزشی در این مورد این است که وقتی دهانه شیکر بزرگ است برای ریختن محتویات داخل شیکر کار را راحت می کند و اما اگر کوچک باشد یکم کار را سخت می کند.