کاربرد هودی زنانه

در اوایل سال 1930 در یکی از کارخانه های نیویورک در فصل سرما که هوا به شدت سرد شده بود، کارگران مجبور بودند با لباس گرم کار کنند. اما بعضی از لباس ها دست و پا گیر بودند، از این رو لباس فرمی برای کارگران تهیه کردند، که هودی نام گرفت. این هودی ها بعد از مدت ها در بین جوان ترها مد شد. و در حال، این هودی ها محبوبیت زیادی بین دختران و پسران دارد. ما در این مقاله می خواهیم راجع به کاربرد هودی زنانه صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

 

ویژگی های هودی زنانه

  • هودی زنانه، شباهت زیادی به پلیور و ژاکت دارد و تنها تفاوت این دو با هودی این است که هودی دارای کلاه است.
  • جنس هودی ها معمولاٌ از جنس پلی استر، پشم، عروسکی و پنبه است. در هر حال هودی های زنانه در حال افزایش است و مدل های جدیدتر خصوصا زنانه در حال تولید است.
  • هودی های زنانه جلو بسته و دارای جیب هستند، بعضی از هودی ها نیز بدون جیب و بدون زیپ یا جلو باز هستند در بازار موجود است.
  • هودی های زنانه اندازه های مختلفی دارند، معمولا هودی های کوتاه را کراپ می نامند. مدل بلندتر از آن نیز به عنوان مانتو می توان استفاده کرد.
  • این مدل هودی معمولا در بین بچه ها نیز وجود دارد. اما محبوبیت آن در بین بانوان و آقایان بیشتر بوده است.

 

انواع هودی های زنانه

1- هودی زیپ دار: این مدل هودی زنانه دارای یک زیپ کوتاه در قسمت بالای یقه وجود دارد، تا در زمان پوشیدن یا در آوردن به راحتی انجام شود.

2- پلیور هودی: و اما این مدل، یک بند کشی در قسمت کلاه هودی زنانه، وجود دارد که می توان آن بند را جمع کرد تا کمی تنگ تر شود. تا در مقابل سرما محافظت کند.

3- جامپر زیپ: این مدل زیپ تا پایین هودی باز می شود و یکی از دلایل خوب آن این است که پوشیدن هودی یا در آوردن آن راحت باشد.
 هودی مشکی زنانه زیپ دار

 

انتخاب صحیح هودی زنانه

معمولاٌ استفاده از هودی های زنانه زیپ دار بسیار راحت تر از هودی های ساده است. شما می توانید در زیر هودی لباسی بپوشید که با رنگ هودی ست باشد، تا زیباتر به نظر برسید. بیشتر از جنس نخ پنبه برای فصل بهار و پاییز استفاده می شود، در فصل سرما نیز از هودی با جنس نخ پنبه ، با آستر داخل پشمی انتخاب کنید. کاربرد هودی زنانه این است که علاوه بر جذب رطوبت، اجازه می دهد گردش هوا در جریان باشد. نوع دیگر از هودی ها از جنس پلی استر هستند که خیلی سبک تر از هودی های نخی هستند.

 

انتخاب و کاربرد هودی زنانه مناسب اندام

هودی های متوسط برای اندام هایی که اندام متوسطی دارند مناسب است. اما بانوانی که اندام چاقی دارند بهتر است از هودی های گشاد که مناسب فرم بدنشان است، استفاده کنند. اما اگر قدشان کوتاه باشد این نوع هودی مناسب آن ها نخواهد بود. و برای اندام های لاغر از هودی های تنگ استفاده نکنید چون که کوچکتر به نظر می رسید.

البته نظر، نظر شخصی شما خواهد بود، می توانید با هر اندامی هر سایزی را به تن کنید.

پیشنهاد ریبون: آشنایی با کت پشمی ریبون

شستشو و نگهداری هودی زنانه

برای شستشوی هودی بهترین گزینه همان، خشکشویی است. بهتر است از شستشوی طولانی مدت از هودی خودداری کنید و این لباس ها را به خوبی بشورید. اگر از این پارچه ها به خوبی مراقبت کنید، کاربردی که هودی های زنانه دارند این است که دوام بیشتری خواهند داشت. برچسب راهنمای روی هودی زنانه، کاربردی ترین مرجع برای دانستن نحوه ی شستشوی آن است.

بهتر است در هنگام شستشو با ماشین لباس شویی از مواد شوینده استفاده شود. زیرا مواد شوینده، ملایم تر و به هودی آسیب نمی زند. اما اگر بخواهید از پودر مناسب ماشین لباس شویی استفاده کنید احتمال خراب شدن هودی زیاد می شود. استفاده از مواد سفید کننده نیز اصلاٌ توصیه نمی شود. هنگام شستشو با ماشین لباسشویی استفاده از چرخه آب گرم و خشک کننده قوی توصیه نمی شود.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

نکات مهم استایل با هودی

 هودی ست کت جین آبی

برای استایل با هودی حتما به کفش هایی که می پوشید توجه کنید، زیرا استایل هودی یک استایل کژوال است و نمی تواند به شما استایل رسمی بدهد. پس گزینه مناسب برای ست کردن با این استایل، نیم بوت و کفش های اسپرت هستند.

برای ساخت استایل مناسب و شیک، به لباسی که می خواهید با هودی زنانه ست کنید توجه کنید. مدل های مشابه را ببینید و الگو برداری کنید.

در استایل با هودی زنانه می توانید از عینک آفتابی و اکسسوری های مختلف استفاده کنید تا ست جذابی داشته باشید.

برای اینکه در فصل سرما، سردتان نشود می توانید همراه با ست استایلتان با هودی از یک کلاه استفاده کنید.

برای اینکه انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید از هودی های زیپ دار را انتخاب نکنید. در عوض آن از هودی های جلو بسته استفاده کنید تا استایلی بهتر داشته باشید.

اگر می خواهید استایلی متفاوت داشته باشید، هودی خود را با یک کت چرم یا جین ست کنید.

اگر می خواهید در استایل تان از لباس های دیگر استفاده کنید، هودی های گشاد یا بلند مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین پولوشرت های پاییزه مخصوص 1402

هرگز هودی زنانه را داخل شلوار قرار ندهید

یکی از اشتباهات رایجی که اکثرا مرتکب می شوید، ترکیب غلط لباس ها با هم است. مثلا قرار دادن لباس راحتی داخل شلوار کار غلطی است که گاهی انجام می دهید. بلکه این لباس ها که یکی از آن ها نیز هودی است را روی شلوار بپوشید تا استایلی زیبا داشته باشید.
 هودی سفید زنانه

 

رنگ مناسب هودی زنانه

هودی مشکی تقریبا با هر رنگی ست می شود. اگر سر تا پا مشکی بپوشید جذابیت خاصی در استایل شما به وجود می آید. اما اگر شما، اندامی لاغر دارید و مونوکروم مشکی بپوشید بدن شما لاغرتر دیده می شود.

هودی آبی نفتی چه کاربردی دارد؟ شما می توانید این رنگ هودی را با کت جین آبی ست کنید تا زیبایی استایل شما را به نمایش بگذارد.

 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.