زمان بازی جام ملتهای آسیا2023
کیفیت لباس ورزشی تیم ملی ایران چگونه است؟

به زودی تیم ملی ایران، با شاگردان قلعه نویی در جام ملت های آسیا 2023 در دوحه قطر ، اولین بازی خود را در 24 دی ماه 1402، مقابل همگروهی خود هنگ گنگ بازی می کند. اولین بازی همیشه حساس تر و استرسی تر می باشد. در بازی های فوتبال اللخصوص بازی های تیم ملی که حساس ترین مسابقات یک کشور است، کیفیت لباس ورزشی حرف اول را می زند. اما لباس ورزشی تیم ملی ایران، از چه جنس و با چه کیفیتی طراحی و تولید شده است؟

فعلاً تیم ملی از پیراهن خود برای جام ملت های آسیا 2023 رونمایی نکرده است. برخی پیش بینی می کنند که احتمالاً تیم ملی با طرح قبلی که از شرکت مجید بوده، وارد بازی های جام ملت ها می شود. اما اکثر کشورهای دیگر با لباس ورزشی جدیدی به مسابقات می آیند.

 لباس تیم ملی فوتبال

جنس و کیفیت لباس ورزشی تیم ملی چگونه است؟

جنس لباس ورزشی مسابقات فوتبال، چه باشگاهی و چه تیم ملی، باید از باکیفیت ترین پارچه تولید شود تا تمرکز بازیکنان در هنگام بازی به دلیل پاره شدن لباس یا نامناسب بودن آن به هم نریزد. همیشه برای بازی های تیم ملی، یکی از بهترین شرکت ها برای اسپانسری با تیم ملی قراردادی می بندند که لباس های بچه های تیم را از بهترین جنس و کیفیت تولید کنند. کیفیت لباس ورزشی تیم ملی ایران یکی از گزینه های حساس برای شرکت اسپانسر پوشاک ورزشی تیم ملی است.

جنس لباس ورزشی تیم ملی از پلی استر شبکه ای است که یکی از درجه یک ترین جنس ها است. لباس های تیم ملی ایران از جنس پلی استر است، با وجود سوراخ هایی که روی لباس وجود دارد به آن، تنفسی هم گفته می شود. این جنس لباس امکان جابجایی مناسب هوا را برای بازیکنان تیم ملی، فراهم می کند. به همین دلیل هم هست که رطوبت در این نوع لباس ورزشی مردانه جذب نمی شود. لباس بعد از دوندگی و فعالیت های زیاد، سنگین نمی شود و باعث کاهش سرعت بازیکنان نمی شود.

لباس بازیکنان تیم ملی به گونه ای طراحی می شود که با وجود تعریق زیاد، از سوزش پوستی و قارچ جلوگیری می کند و البته باعث خنک ماندن و افزایش تنفس پوستی می شود. علاوه بر این موارد، خطر سکته مغزی در هنگام تمرین را کاهش می دهد و در حین دویدن از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.

 دروازبان تیم ملی

خرید لباس ورزشی تیم ملی فوتبال ایران

طرفداران فوتبال، از بزرگ به کوچیک را شامل می شوند. کودکان علاقمند به فوتبال نیز، برای قدردانی از تیم ملی، لباس های ورزشی بچه های تیم ملی را به تن می کنند.

اکثراً هر بچه ای، لباس بازیکن محبوب خود را خریداری و به تن می کند. بسیاری از آن ها لباس دروازبانی که متفاوت تر از لباس بازیکنان وسط میدان است را به تن می کنند. مثلا نوجوانان، برای تشویق دروازبان تیم ملی که در این دوره علیرضا بیراوند است، لباس ورزشی او را به ورزشگاه آورده یا به تن کرده و از او قدردانی می کنند. بزرگترها نیز، از بازیکنانی که دیگر در بین ما نیستند، بیشتر یاد می کنند. آن ها شماره پیراهن این اسطوره ها را می پوشند یا پیراهن آن ها را خریداری کرده، به ورزشگاه می آورند تا به عنوان یادبود از آن استفاده کنند.

اما افراد دیگری هستند که ورزش می کنند یا در باشگاه های آموزشی، فوتبال بازی می کنند. آن ها نیز علاقه دارند که لباس های تیم ملی را که در بازی های واقعی استفاده شده، خریداری کنند و در بین بچه های باشگاه پخش کنند و یا خود به تن کنند.

متاسفانه برخی از فروشگاه ها، برای اینکه لباس های ورزشی تیم ملی را، ارزان تر از جاهای دیگر به فروش برسانند، از پارچه های فیک برای تولید لباس استفاده می کنند. اما برای راحتی در هنگام ورزش سختی مانند فوتبال، حتماً باید کیفیت لباس ورزشی بالا باشد. این یعنی حداقل همانند کیفیت لباس ورزشی تیم ملی ایران باشد تا در هنگام بازی به تعریق زیاد، سوزش پوستی و… دچار نشوید. پس حتماً در هنگام خرید این آگاهی را داشته باشید که هر ارزانی بی عیب نیست تا سرتان کلاه نرود. لباس ورزشی برای تمرین های ورزشی بسیار مهم است.

مشاهده محصول ورزشی: لباس زنانه ورزشی

 کوچیکترین تماشاگر جام جهانی

سایز لباس ورزشی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

بعد از کیفیت لباس ورزشی تیم ملی ایران، سایز آن است که باید اندازه هر بازیکن باشد. قبل از طراحی و دوخت، سایز دقیق هر بازیکن را می گیرند. اندازه هر لباس فوتبالیست باید فیت تن او باشد، نه خیلی گشاد که در زمان بازی فعالیت او را دچار اختلال کند و نه خیلی جذب که بدن بازیکن را تحت فشار قرار دهد. سایز لباس بازیکنان باید دقیق باشد، برای هواداران دیگر نیاز نیست که حتما اندازه تن شان باشد، اگر کمی بزرگ یا کمی کوچک باشد هم ایرادی ندارد.

 لباس ورزشی قرمز تیم ملی

رنگ لباس ورزشی تیم ملی فوتبال ایران

همانند کشورهای دیگر، فوتبال تیم ملی ایران نیز لباس دوم دارند. اگر در یک بازی رنگ لباس اول یا همان رنگ لباس اصلی هر دو تیم یک رنگ باشد، این این لباس دوم استفاده می شود. اگر یکی از تیم ها میزبان باشد، می تواند لباس اصلی خود را که رنگ اول تیم هست برای بازی به تن کنند. در این صورت تیم مقابل باید از لباس دوم خود برای بازی استفاده کند. رنگ لباس اول تیم ملی ایران به رنگ سفید و رنگ لباس دوم آن به رنگ قرمز می باشد.

علاوه بر کیفیت لباس ورزشی تیم ملی ایران، رنگ لباس نیز، باید با کیفیت باشد. یعنی در هنگام خیس شدن، رنگ پس ندهد یا آفتاب رنگ لباس را تغییر ندهد.

بیشتر بخوانبد: خرید لباس ورزشی به روش حرفه‌ای

 اسامی بازیکنان تیم ملی

سخن آخر

همانطور که گفته شد لباس ورزشی برای فوتبال و ورزش های دیگر یکی از مهم ترین مسئله‌های یک ورزشکار است. لباس هر تیم برای طرفداران آن تیم مقدس و بسیار مهم است. محبوبیت لباس های بازیکن های مطرح، بعضاً به میلیون ها عدد می رسد. نکته ای که وجود دارد این است که شرکت ها برای اسپانسر شدن تولید لباس ورزشی برای بازیکنان تیم ملی در رقابت هستند.  برای اینکه کدام یک با کیفیت ترین لباس ورزشی تیم ملی ایران را تولید کند و اسم برند خود را روی پیراهن تیم ملی بگذارد.

به بچه های تیم ملی، اللخصوص کاپیتان اول کریم انصاری فرد خسته نباشید می گوییم و برای بازی های پیش رو برای آن ها آرزوی سلامتی داریم.

 

 

برای شنیدن خلاصه صوتی روی دایره زیر ضربه بزنید.