شلوارک ورزشی مردانه دو و میدانی
در ورزش دو چه شلوارک ورزشی مردانه ای بپوشیم؟

شلوارک ورزشی مردانه دو کاملاً برای این رشته ورزشی، طراحی شده است. تک تک اجزای این شلوارک از جنس پارچه گرفته تا طراحی کلی، به شکلی صورت گرفته شده است که آزادی عمل مناسبی برای ورزشکار به همراه بیاورد. اگر به دویدن و رشته دو میدانی علاقه مند هستید، بهتر است که یک لباس ورزشی مخصوص برای خود تهیه نمایید. بیشترین لباس ورزشی که برای این رشته کارایی پیدا می کند، شلوارک ورزشی مخصوص دومیدانی می باشد. اما هر مدل و هر جنسی برای دویدن مناسب نخواهد بود. باید از ویژگی شلوارک ورزشی مردانه دو، مطلع باشید تا بتوانید یک لباس مناسب برای روز هایی که تصمیم به دویدن دارید، تهیه نمایید.

 شلوارک ورزشی مردانه مناسب دو

شلوارک ورزشی مردانه دو چه خصوصیاتی دارد؟

این لباس ورزشی مردانه، دارای خصوصیات خاصی است که شرایط ورزش دو میدانی را برای ورزشکار به بهترین شکل ممکن فراهم می آورد. شلوارک ورزشی مردانه دو باید از ویژگی هایی برخوردار باشد تا نیاز های اساسی و مشکلاتی که ممکن است برای هر ورزشکاری در این رشته به وجود بیاید را بتواند رفع نماید. مثلاً شرایط جوی آب و هوا در زمان های دویدن ممکن است تغییراتی داشته باشد، پس شلوارک رانینگ هم باید آمادگی این تغییرات آب و هوایی را داشته باشد.

در ادامه به ویژگی های اصلی که یک شلوارک ورزشی مناسب ورزش دو میدانی باید در خود داشته باشد، پرداخته شده است. توجه داشته باشید که اگر می خواهید در رشته دو میدانی به هدف خود برسید، حتماً لازم است یک لباس ورزشی مخصوص و باکیفیت بپوشید. از این رو، با کمک ویژگی های زیر، انتخاب مناسب تری برای شلوارک ورزشی مردانه دو، خواهید داشت.

شورتک ورزشی مردانه کد 305056

شورتک ورزشی مردانه کد 305056

مشاهده و خرید
  • طراحی ساده: اگر می خواهید به تازگی شروع به دویدن کنید، باید بدانید که شلوارک را با مدل های پیچیده و شلوغ مناسب دویدن نخواهد بود. شلوارک دو میدانی از طراحی ساده برخوردار می باشد تا نه حواس شما را پرت کند و نه اینکه مانع از حرکت شما شود.
  • تنخور راحت: برای شلوارک ورزشی مردانه مخصوص دویدن، تنخور بسیار اهمیت پیدا می کند. اگر تنخور شلوارک راحت نباشد، نمی توانید به آسانی مشغول دویدن شوید و خیلی سریع از دویدن دست خواهید کشید. همچنین تنخور ناراحت و چسبنده شلوارک، نمی تواند گردش هوای مناسب را در بین پوست و لباس ایجاد نماید، پس با مشکل تعریق و عرق سوز شدگی مواجه خواهید شد.
  • وزن سبک: کسانی که به ورزش دو میدانی می پردازند، در مدت زمان طولانی به دویدن مشغول هستند. به همین دلیل لباسی که انتخاب می کنید اگر از وزن سبک برخوردار نباشد، در همان لحاظت اولی خسته خواهید شد و امکان ادامه دادن وجود نخواهد داشت. شلوارک ورزشی مردانه برای دو، باید وزنی سبک و کم داشته باشد، تا ورزشکار در مدت زمان طولانی، احساس خستگی و سنگینی نداشته باشد.
  • آزادی عمل: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید در حین انتخاب شلوارک دو در خاطر داشته باشید، توجه به آزادی عمل است. اگر لباس دارای آزادی عمل نباشد، نمی توانید مشغول دویدن شوید. این آزادی عمل لباس است که به شما امکان دویدن در مدت زمان طولانی را می دهد.
  • کشسانی پارچه: در زمانی که می خواهید به دویدن بپردازید، اگر جنس شلوارک کِشی نباشد، نمی توانید حتی قدم از قدم بردارید. ضریب کشسانی پارچه در شلوارک مخصوص دو بسیار بالاست تا شما بتوانید قدم های بلند تری بردارید و به دویدن با سرعت بیشتر، مشغول شوید.
  • جنس انعطاف پذیری: همانطور که می دانید در ورزش دو میدانی بیشترین فعالیت بدن در پایین تنه یعنی پا اتفاق می افتد. اگر شلوارک از انعطاف پذیری خوبی برخوردار نباشد، ممکن است نتوانید به راحتی به دویدن خود ادامه دهید. از این رو، منعطف بودن پارچه شلوارک رانینگ اهمیت پیدا می نماید.
  • تنفس پذیری مطلوب: الیاف به کار رفته در جنس پارچه باید تنفسی و ضد تعریق باشد. شلوارک مخصوص دویدن بایستی بتواند از عرق کردن با تبخیر کردن رطوبت جلوگیری نماید. اگر بین لباس و پوست گردش هوا وجود داشته باشد، تعریقی اتفاق نخواهد افتاد. در واقع لباس ورزشی مخصوص دو باید بتواند جذب رطوبت خوبی داشته باشد. با داشتن این ویژگی می توان به آسانی در آب و هوا مختلف از شلوارک برای دویدن استفاده کرد.
  • ضد آب: شلوارک ورزشی مردانه برای دویدن بهتر است ضد آب باشد تا در روز هایی که ممکن است هوا بارانی شود، هم قابل استفاده باشد. برای ورزشکار حرفه ای هیچ چیزی نمی تواند مانع از تلاش برای رسیدن به هدف شود. از این رو، پوشیدن شلوارک ورزشی مخصوص دو میدانی از جنس هایی که ضد آب و ضد رطوبت هستند، شما را در مسیر رسیدن به اهداف خود یاری خواهد کرد و مانع تلاش شما نخواهد شد.
شلوارک ورزشی مردانه مدل لگ دار 305115

شلوارک ورزشی مردانه مدل لگ دار 305115

مشاهده و خرید
  • محافظ سرما و گرما: از آن جایی که شلوارک رانینگ برای فضای باز استفاده می شود، باید بتواند دمای بدن را در هر آب و هوایی متعادل نگه دارد. بدین صورت که در سرما و گرما، ورزشکار بتواند با دمایی مناسب به ورزش کردن خود ادامه دهد.
  • انسجام در بافت پارچه: در شلوارک ورزشی مخصوص دو میدانی، جنس پارچه ای که به کار می رود از تکنولوژی به روز یعنی منسجم سازی و فشرده سازی استفاده می شود. این طراحی سبب می شود که ورزشکاران در زمان طولانی با این شلوارک احساس راحت و خوبی تجربه نمایند.
شلوارک ورزشی مردانه کد 305025

شلوارک ورزشی مردانه کد 305025

مشاهده و خرید
  • جیب: مدل شلوارک ورزشی مردانه برای دویدن، باید حتماً جیب داشته باشد. به طور کلی داشتن جیب در لباس ورزشی رشته دو میدانی الزامی می باشد. باید در زمان هایی که تصمیم به دویدن دارید، کارت ملی خود را به همراه داشته باشد تا در مواقع اورژانسی بتوان از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شلوارک ورزشی مردانه دوچرخه سواری
 شلوارک ورزشی مردانه جیبدار

بهترین شلوارک ورزشی مردانه دو میدانی

شلوارک ورزشی با طرح مخصوص مدل (Running) رانینگ  مدل x2، یکی از مناسب ترین انتخاب ها، برای ورزش دو به حساب می آید. این مدل با توجه به طراحی که در آن به کار گرفته شده است، برای دویدن یک لباس ورزشی مردانه بسیار ایده آل می باشد.

در قسمت لایه ی زیرین در شلوارک، یک لگ کوتاه قرار گرفته است. لگ به کار رفته در شلوارک ورزشی مردانه دو، برای محافظت بدن و عضله های پا در نظر گرفته شده است. از آن جایی که دویدن در مدت زمان طولانی صورت می گیرد، احتمال گرفتگی عضلات پا بالا می رود. طراحان حرفه ای با ارائه لگ در این مدل شلوارک ورزشی، توانسته اند از گرفتگی عضلات ورزشکار در حین دویدن جلوگیری نمایند. به علاوه، لگ قرار گرفته در این شلوارک، می تواند پا را از باد و گرما و سرما هم محافظت نماید. این مدل شلوارک ورزشی مردانه دو و رانینیگ انتخاب ورزشکاران حرفه ای می باشد.

 شلوارک ورزشی مردانه کشاله دار

کلام آخر

برای دویدن انتخاب شلوارک ورزشی مناسب، به تنهایی کافی نیست. باید تک تک آیتم های ورزشی شما مخصوص این فعالیت ورزشی باشد. می توانید برای بالا تنه هم از ویژگی هایی که در این مقاله صحبت شد، کمک بگیرید. لازم به ذکر است که فروشگاه ریبون در زمینه فروش اینترنتی انواع لباس ورزشی مردانه و زنانه فعالیت می کند. می توانید برای تهیه انواع شلوارک ورزشی به این فروشگاه معتبر سر بزنید. چنانچه نیاز به تعویض سفارش داشتید تا 15 روز فرصت بازگشت و تعویض کالا در فروشگاه ریبون امکان پذیر است. فقط کافی است با کارشناسان تیم فروشگاه ریبون جهت تعویض و مرجوعی تماس بگیرید.