راهنمای کامل انتخاب جنس شلوارک ورزشی مردانه

یکی از انواع لباس ورزشی که در میان آقایان بسیار محبوب است، شلوارک ورزشی مردانه است. شلوارک ورزشی مردانه، لباسی مخصوص فصول گرم و فعالیت های آبی است. شناسایی جنس شلوارک ورزشی مردانه مورد نظر، می تواند در انتخاب آن کمک کند. این مقاله، جنس های مختلف شلوارک ورزشی را معرفی می کند.

انواع جنس شلوارک ورزشی مردانه

به طور کلی، جنس های لباس های ورزشی، بر اساس چند معیار به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. یکی از مهم ترین این معیارها، تقسیم بندی جنس شلوارک ورزشی مردانه بر اساس طبیعی بودن تولید پارچه‌ی آن است. به طور کلی پارچه اکثر شلوارک های ورزشی، از جنس مصنوعی است. درصد بسیار کمتری شلوارک های موجود در بازار، از جنس پنبه یا کتان هستند. در ادامه، درمورد این جنس ها بیشتر گفته می شود.

جنس های مصنوعی شلوارک ورزشی مردانه

تمامی جنس های فلامنت، آیرو، تی سی، غواصی، نیل و فانریپ، جنس هایی مصنوعی هستند که در تولید شلوارک ورزشی مردانه، به وفور استفاده می شوند. این جنس ها سبک، خنک، منعطف، غیر کشسان، با قابلیت بافت همجون الیاف پنبه و تعرق پذیر هستند.

ایراد جنس های مصنوعی، عدم تجزیه پذیری آن ها است. مثلا انواع نایلون، تا سال ها در خاک باقی می مانند و جنس اسپاندکس، به طور کلی تجزیه نمی شود. نکته دیگر، امکان ایجاد حساسیت پوستی در استفاده از برخی انواع این جنس های شلوارک ورزشی مردانه است.

یک شلوارک ورزشی مردانه  از جنس مصنوعی را نمی توانید اتو کنید. اما قابلیت شست و شوی این شلوارک ها فوق العاده است. به علاوه، آن ها به اتوکشی هیچ احتیاجی نیز ندارند.

بیشتر بخوانید: شلوارک ورزشی مردانه

جنس های طبیعی شلوارک ورزشی مردانه

جنس طبیعی پارچه های شلوارک ورزشی مردانه شامل: نخی، دیور پنبه، لینن، دورس و سابلیمیشن گیاهی می شود. این جنس ها، ضد حساسیت، سالم و تجزیه پذیر هستند.

ایراد جنس های طبیعی لباس، کم بودن خاصیت تعریق پذیری آن ها است. مثلا لباسی از جنس پنبه، نمی تواند به خوبی عرق را به خود بگیرد. و اگر خیس شود، دیرتر از جنس مصنوعی خشک می شود.

هنگام ورزش، اگر فردی از لباس تمام طبیعی استفاده کند، ممکن است در مدت کوتاهی دچار مشکلات پوستی مانند عرق سوختگی یا آکنه شود.

ایراد دیگر جنس های طبیعی عدم تحمل شوینده ها به صورت مکرر و پی در پی است. اصولاٌ عمر یک شلواک ورزشی مردانه با جنس طبیعی، بسیار کمتر از شلوارکی با جنس مصنوعی است. این مسئله درمورد شلوارک های ورزشی مردانه نیز صدق می کند. زیرا شلوارک ورزشی مردانه را پس از ورزش باید با وسواس بیشتری شست.
بهترین جنس شلوارک ورزشی مردانه برای باشگاه

بهترین جنس شلوارک ورزشی مردانه برای باشگاه

جنس شلوارک ورزشی مردانه ای برای باشگاه مناسب تر است که اولاٌ، بوی زیادی به خود نگیرد. دوماٌ بافت پارچه آن با شست و شوی زیاد، تخریب نشود. سوماٌ دردسر نگهداری یا اتوکشی را نیز نداشته باشد.

سه مورد از بهترین جنس شلوارک ورزشی مردانه مخصوص باشگاه، جنس های فلامنت، کوپر و اسپرایت هستند.

شلوارک ورزشی مردانه فلامنتی

فلامنت، ضد حساسیت است و قابلیت شست و شوی بالایی دارد. در اثر حرارت بدن، تغییر شکل نمی دهد و تا سال ها قابل مصرف و کاربردی خواهد ماند. فلامنت در فصول مختلف سال قابل استفاده است و مصرف کنندگان را محدود نمی کند.

شلوارک ورزشی مردانه کوپری

کوپر، سبک، خنک، نرم، تابستانی و تنفس پذیر است. کوپر بیشتر برای استفاده در ورزش های گروهی و پر تحرک توصیه می شود. این جنس کمی بدن نما است؛ پس شلوارک ورزشی مردانه جنس کوپر باید آستر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: شلوار ورزشی مردانه

شلوارک ورزشی مردانه اسپرایتی

اسپرایت نیز یکی دیگر از پارچه هایی است که برای شلوارک ورزشی مردانه باشگاهی مناسب است. اسپرایت نرم و لطیف است. روی بدن خراش ایجاد نمی کند و بنابراین برای ورزش های خشن مانند اسکواش مناسب تر است. به علاوه یک شلوارک مردانه از جنس اسپرایت، در فصول سرد و گرم سال و در باشگاه قابل استفاده است.

شلوارک ورزشی مردانه از جنس لاکرا

شلوارک های از جنس لاکرا برای استفاده توسط افرادی مناسب است که به ورزش های کششی علاقه بیشتری نشان می دهند. هنگام انجام حرکات سخت و سنگین پیلاتس، اگر بدن توسط شلوارک ورزشی مردانه جنس لاکرا حمایت نشود، ورزشکار درد های عضلانی شدیدی را نجربه خواهد کرد.
بهترین جنس شلوارک ورزشی مردانه برای ساحل و استخر

جنس شلوارک ورزشی مردانه مناسب برای ساحل و استخر

در این بخش، برخی از جنس های شلوارک ورزشی مردانه که برای استفاده در محیط آبی مناسب هستند، را معرفی می کنیم.

شلوارک ورزشی مردانه از جنس تی سی

جنس تی سی کاملا ضد آب است. اگر فردی می خواهد در ساحل یا استخر پاهایش از تماس با آب در امان بماند، بهترین جنس برای او جنس شلوارک ورزشی مردانه تی سی است. شلوارک تی سی، ایستایی خوبی دارد و به بدن ورزشکار نمی چسبد. ایراد این جنس، غیر قابل نفوذ بودن دو طرفه آن است. یعنی در صورت تعریق بیش از حد، فرد احساس دم کردن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: روش های ست کردن تیشرت مردانه سفید

شلوارک ورزشی مردانه از جنس آیرو

آیرو، بهترین جنس شلوارک ورزشی مردانه برای استخر و ساحل است. سبک، راحت و با کیفیت است. استقامت خوبی دارد و در اثر برخورد با مواد شیمیایی موجود در استخر ها، پوسیده یا رنگپریده نمی شود. در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شود و می تواند همراه همیشگی شناگران باشد.

شلوارک ورزشی مردانه از جنس غواصی

جنس غواصی، محکم، سنگین و مناسب برای ورزش های سخت آبی مانند واتر پلو است. برخلاف چیزی که به نظر می رسد، پارچه غواصی پس از خیس شدن سنگین تر نمی شود و روی بدن ایجاد حس بدی نمی کند. هنگام انجام ورزش در آب های آزاد، شلوارک ورزشی جنس غواصی کمی بدن را گرم نگه می دارد. جنس پارچه غواصی، صد در صد مصنوعی نیست و تا حدی با پنبه مخلوط است تا روی بدن، نرم و سبک احساس شود.