شلوارک ورزشی جذب
شلوارک ورزشی زنانه چه کاربردی دارد؟

استفاده از شلوارک ورزشی زنانه، یک انتخاب اختیاری برای بانوان ورزشکار است. کوتاه بودن شلوارک، حس راحتی و خنکی را در شما به وجود می آورد. به همین دلیل نیز طرفداران زیادی دارند. ورزش یا انجام فعالیت های بدنی به بانوان کمک می کند تا بدنی خوش فرم  و استایلی زیبا داشته باشند. پس برای ورزش های سخت و سنگین نیز می توانید از شلوارک های ورزشی استفاده کنید. هر کاربرد شلوارک ورزشی زنانه جذب این است که استایلی متناسب با بدن شما را به نمایش می گذارد.

 

کاربرد شلوارک ورزشی زنانه در ورزش های کششی

اگر به دنبال مناسب ترین و راحت ترین شلوارک های ورزشی زنانه هستید. شلوارک ورزشی کوتاه و گشادی را انتخاب کنید تا بتوانید آزادانه حرکت کنید. این شلوارکِ شما، از هرگونه فشار روی عضلات خود جلوگیری می کند. این نوع شلوارک های ورزشی برای ورزش های کششی بیشتر مناسب هستند. در ورزش های کششی، شما می توانید از شلوارک های جذب کشی نیز استفاده کنید؛ زیرا در زمان حرکات کششی، شلوارک کوتاه و جذب شما را محدود نمی کند تا بتوانید به راحتی به ورزش خود بپردازید. و البته جنس شلوارک هم در ورزش های کششی مهم است، بهترین جنس برای حرکات کششی، جنس کشسانی یا لایکرا است.

 

کاربرد شلوارک ورزشی زنانه در ورزش های قدرتی

سعی کنید برای ورزش های قدرتی، به دنبال شلوارک های ورزشی زنانه ای را که جنس با دوام و راحتی دارند انتخاب کنید. زیرا وقتی وزنه های سنگینی بلند می کنید، اگر شلوارکی شما دوخت و جنس محکمی داشته باشد، در اثر فشار زیاد پاره نمی شود. پس شما باید در زمان خرید شلوارک ورزشی زنانه، حتما به جنس و دوخت آن دقت کنید.

پیشنهاد ریبون: آرایش و مد ایران، از 1300 تا کنون – 1402

کاربرد جنس شلوارک ورزشی زنانه در ورزش

جنس پارچه در کاربردی بودن شلوارک ورزشی زنانه نقش مهمی دارد. زیرا جنس شلوارک ورزشی باید به گونه ای باشد که در زمان ورزش مقاوم باشد و در تماس با وسیله های تیز پاره نشود. علاوه بر این در هنگام ورزش، شلوارک باید بدن ورزشکار را خنک نگه دارد. طراحی و دوخت نیز در انتخاب شلوارک ورزشی زنانه مهم است.

گاهی اوقات بافت پارچه مهم تر از جنس و پارچه است. به طور مثال، هر چه بافت پارچه بیشتر باشد، جنس تنفسی آن کمتر و مقاومت پارچه بیشتر خواهد بود. اگر می خواهید مطمئن شوید که تراکم بافت شلوارکی که خریده اید به چه صورت است، می توانید شلوارک را زیر نور آفتاب بگیرید. هر چه نور آفتاب از آن بیشتر عبور کند بافت شلوارک شما کمتر، و اگر کمتر عبور کند بافت شلوارک ورزشی زنانه  شما بیشتر است. شلوارک با بافت متراکم، مقاومت بالایی دارد.

 

سایر نکات درمورد یک شلوارک ورزشی زنانه

آیا تا به حال به دنبال شلوارک ورزشی زنانه کوتاه یا بلند بوده اید؟ ما در این مقاله به زیبایی و نکات قابل توجه شلوارک ورزشی زنانه پرداخته ایم.

به عنوان مثال، یکی از کاربرد شلوارک ورزشی زنانه این است که بدن را خنک نگه می دارد. به دلیل همین است که بسیاری از ورزشکاران، به دنبال خرید شلوارک هستند. همان طور که می دانید، شلوارک های زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین شما باید نیازها و ترجیحات خود را مشخص کنید. همچنین و آب و هوا را نیز در نظر بگیرید.

اگر به دنبال یک شلوارک ورزشی زنانه راحت هستید، می توانید جنس پارچه را پلی استر یا فلامنت را انتخاب کنید، اگر فقط راحتی و نرمی شلوارک برای شما مهم است، این دو جنس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 شلوارک ورزشی زنانه بنفش

چگونه بهترین شلوارک ورزشی زنانه مناسب را انتخاب کنم؟

هنگام خرید شلوارک ورزشی آن ها را بپوشیدو به اطراف خود حرکت کنید. بچرخید و بالا و پایین بپرید و به سرعت بدویید تا راحتی و سبکی شلوارک را به خوبی احساس کنید. تا بعدها در هنگام ورزش یا تمرینات ورزشی احساس ناراحتی نکنید.

 

چگونه می توانم از شلوارک ورزشی زنانه خود مراقبت کنم؟

هنگام شستن شلوارک ورزشی خود از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. در زمان شستن شلوارک را از داخل به بیرون بشویید تا علامت چاپی یا برند روی شلوارک به دلیل سابیدن از بین نرود. هیچ وقت از نرم کننده برای شستن شلوارک ورزشی استفاده نکنید. و با لباس های رنگی در یک جا نشورید زیرا ممکن است رنگ لباس به شلوارک شما بخورد و لک شود، که دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین پولوشرت های پاییزه مخصوص 1402

کاربرد رنگ شلوارک ورزشی زنانه

یکی دیگر ازکاربرد شلوارک ورزشی زنانه رنگ آن است ،فرقی نمی کند در چه رشته ای ورزش می کنید، انتخاب رنگ در هر رشته ای یکسان است و بستگی به سلیقه شخص شما دارد. در انتخاب رنگ شلوارک ورزشی زنانه سعی کنید شادترین رنگ را برای خرید انتخاب کنید زیرا در هنگام ورزش تاثیر به سزایی در روحیه شما خواهد داشت. و اما اگر شما به رنگ تیره علاقه دارید، کل هفته را با رنگ های تیره سپری نکنید زیرا خسته کننده خواهد شد. در طول هفته از رنگ های شاد نیز استفاده کنید تا از یکنواختی در بیایید.

 

انتخاب سایز شلوارک ورزشی زنانه

 شلوارک ورزشی زنانه گشاد نارنجی

سایز مناسب مهم ترین بخش انتخاب یک شلوارک ورزشی زنانه کاربردی است. نحوه تعیین سایز مناسب برای آن نیز اهمیت زیادی دارد. مثلاٌ اندازه شلوارک های گنی بر اساس دور باسن و دور کمر گرفته می شود.

یک شلوارک ورزشی نباید خیلی تنگ باشد که نتوانید ورزش کنید، و نه خیلی گشاد و شل باشد یا در هنگام ورزش باعث عدم احساس راحتی در شما شود. حتی شلوارک ورزشی زنانه مدل چسبان، نباید ورزشکار را در هنگام تمرین محدود سازد. به همان اندازه شلوارک گشاد نیز خطر و محدودیت ایجاد می کند. پس سایز، مهم ترین بخش خرید در شلوارک ورزش زنانه است.