ست کردن کت کلاه دار با تیشرت طرح دار - ریبون
نکات مهم در انتخاب کاپشن مردانه

انتخاب کاپشن مردانه یکی از مهم ترین تصمیم های شما است. زمانی که یک کاپشن را تهیه می کنید، هزینه نسبتاً زیادی را برای یک لباسی می پردازید که قرار است مدت ها از آن استفاده کنید. کاپشن مردانه ضروری است و مناسب نبودن آن، می تواند گذر فصول سرد را برای شما سخت کند.

مواردی که در هنگام انتخاب یک کاپشن مردانه باید مد نظر داشته باشید، موارد بسیار ساده ای هستند. در این مقاله شما را در این مورد راهنمایی می کنیم تا به سادگی یک کاپشن فوق العاده را برای خود تهیه کنید.

اهمیت فصل و موقعیت جغرافیایی در انتخاب کاپشن مردانه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب کاپشن مردانه به آن توجه کنید، توجه به آب و هوا است. بسته به منطقه یا فصلی که می خواهید از کاپشن مردانه خود استفاده کنید، باید نکات مختلفی را بررسی کنید. در این قسمت مواردی را در مورد اهمیت دقت به فصل و موقعیت جغرافیایی در انتخاب کاپشن مردانه مطالعه می کنید.

بیشتر بخوانید: خرید و قیمت کاپشن مردانه

کاپشن های مناسب فصل بهار

هنگام انتخاب کاپشن مردانه متناسب با فصل بهار، نکته ای که باید به آن توجه کنید، کوتاه بودن مدت بهار است. مدت زمانی که شما از یک کاپشن بهاره استفاده می کنید، معمولاً یک الی یک ماه و نیم در سال است. به علاوه فصل بهار بیشتر از سرما، باران خیز است. بنابراین در بهار شما به یک کاپشن سه لایه حرفه ای با عایق پشم شیشه، احتیاجی ندارید.

گاهی شاید حتی استفاده از سویشرت های ضد آب برای شما کافی باشد. بنابراین در انتخاب کاپشن مردانه برای فصل بهار، هوشمندانه هزینه کنید و بهترین کاپشن بهاره را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

انتخاب کاپشن برای مناطق باران خیز

در برخی مناطق، مانند شمال ایران، انتخاب یک کاپشن مردانه بارانی معمولی کافی نیست. شما به یک کاپشن بلند، ضد آب و در عین حال گرم احتیاج دارید. لایه رویی این کاپشن، باید از جنس تی سی باشد و در بخش های داخلی، کاپشن باید یک لایه عایق حرارتی کار شده باشد. این مسئله کمک می کند شما در طول روز و در بیرون از خانه به راحتی به فعالیت بپردازید و نگران سرما خوردن نباشید.
انتخاب کاپشن مردانه

کاپشن های پاییزه

کاپشن های پاییزه، باید هم گرم، هم ضد آب و هم سبک باشند. از آنجایی که در فصل پاییز، بسیاری از شما، فعالیت بیشتری در خارج از خانه انجام می دهید، کاپشن پاییزه نباید احساس سنگینی به شما بدهد. با انتخاب کاپشن مردانه مناسبی مانند کاپشن خلبانی یا کاپشن های کوتاه سبک در پاییز، به سادگی حرکت، ورزش یا رانندگی کنید.

انتخاب کاپشن برای فصل زمستان

کاپشن مردانه زمستانه شما باید گرم تر از یک کاپشن پاییزه باشد. همچنین اگر برای استفاده در هنگام بارش برف یک کاپشن مردانه را انتخاب می کنید، بهتر است بلند و گرم باشد. در این صورت علاوه بر بالاتنه، کاپشن پاهای شما را نیز کاملا گرم نگه می دارد.

کاپشن های مخصوص مناطق کوهستانی

انتخاب کاپشن مردانه برای استفاده در مناطق کوهستانی نیز بسیار ساده است. اگر این کاپشن ها را از شهرهایی تهیه کنید که سردسیر هستند، کیفیت بالاتر، جنس بهتر و گرمای بیشتری نصیب شما می شود. در مناطق کوهستانی، گرم ماندن دست ها، سر و گردن نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا این نقاط از بدن می توانند به سادگی حرارت از دست بدهند و شما را دچار هیپوترمی مقطعی کنند.

بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب کاپشن مردانه کوهستانی، به جزییات توجه بیشتری نشان دهید. مواردی مانند وجود جیب، داشتن کلاه کاربردی، چسب یقه یا سر آستین کشی، می توانند یک کاپشن ساده را گرم تر کنند.

بیشتر بخوانید: ست لباس

اهمیت کوتاهی و بلندی در انتخاب کاپشن مردانه

به طور کلی، کاپشن های مردانه بلند، بدن شما را بیشتر محافظت می کنند. یک بارانی بلند، باعث می شود کمتر خیس شوید و یک پافر بلند نیز تا پای شما را از باد حفظ می کند. اما به هرحال انجام فعالیت های روزمره با استفاده از یک کاپشن کوتاه بسیار ساده تر است. این کاپشن ها، از نظر استایل نیز بسیار جذاب هستند.

توجه به شرایط آب و هوایی و انتخاب کاپشن مردانه کوتاه یا بلند، دو موضوع به هم گره خورده هستند. در برخی موارد، شما باید حتماً از یک کاپشن بلند استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را از لباستان بگیرید. در مواردی دیگر، انتخاب کاپشن مردانه‌ای کوتاه، ساده تر است. زیرا در این صورت کاپشن شما دست و پاگیر نخواهد بود.

خرید و قیمت کاپشن مردانه

اهمیت کیفیت دوخت و جنس در انتخاب کاپشن مردانه

مهم ترین نکته ای که در هنگام انتخاب کاپشن مردانه باید مد نظر داشته باشید کیفیت لباس است. شما به هرحال هزینه می کنید و باید بهترین محصول ممکن را برای خود تهیه کنید. بررسی کیفیت دوخت کاپشن بسیار ساده است. در تمامی درزهای داخلی جست و جو کنید و به دنبال در رفتگی دوخت باشید. آیا در قسمت های مهم و حیاتی، دوخت به صورت یک لایه انجام شده است. آیا سردوزها مرتب و تمیز هستند؟ در زیر بغل لباس چطور؟ آیا دوخت در یقه یا زیر بغل دچار افت کیفیت نیست؟

برای انتخاب بهترین جنس کاپشن مردانه، باید درباره انواع جنس های معمول در تولید کاپشن مردانه اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه درباره این جنس ها موارد مختلفی را مطالعه خواهید کرد.

معرفی جنس های مختلف کاپشن مردانه

کاپشن نیز، از جنس های متنوع و مختلفی مانند پنبه ای، جین، پشمی و کتانی دوخته می شود. اما برخی از جنس های کاپشن مردانه، پر استفاده تر هستند. برای انتخاب کاپشن مردانه مناسب هر فصل، باید با پرفروش ترین جنس های هر فصل نیز آشنایی داشته باشید.

چرم و جیر

جیر و چرم هر دو انواعی از جنس های طبیعی تولید شده از پوست حیوانات هستند. این دو پارچه، که امروزه انواع مصنوعی آن ها نیز بسیار محبوب است، برای استفاده در مناطق سرد و خشک بیشتر مناسب هستند. جنس جیر یا چرم طبیعی، در صورت نگهداری صحیح تا مدت ها باقی می مانند و خراب نمی شوند.

البته به طور کلی کاپشن های چرمی، وزن و قیمت بالایی دارند. بیشتر افرادی که از این دو جنس استفاده می کنند، مدل های تهیه شده از پارچه مصنوعی را استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: نیم تنه ورزشی زنانه

شمعی

پارچه شمعی، پارچه ای ارزان و فوق العاده برای تهیه یک کاپشن گرم و چند لایه است. جنس شمعی نه آب می رود و نه پاره می شود. کیفیت آن بسیار بالا و وزن آن نیز کمی سنگین است. به همین دلیل در تولید کاپشن های گرم کاربرد بیشتری دارد.

بارانی

پارچه بارانی، ضد آب یا تی سی، یکی از بهترین گزینه ها برای لایه رویی کاپشن در مناطق پرباران و برف است. این جنس، از خیس شدن لایه های زیری لباس کاملا جلوگیری می کند و از همین رو، برای استفاده به عنوان لایه رویی سایر لباس ها بسیار کاربردی است.

سانتانا

سانتانا نیز یکی از جنس های پر استفاده اما کمتر شناخته شده است. این جنس گاهی با کتان اشتباه گرفته می شود. سانتانا سبک، عایق و راحت است و تنها ایراد آن، کمتر بودن عمر مفید آن در هنگام عدم شست و شوی صحیح آن است. سانتانا بیشتر توسط نگهبان ها و باغبان ها استفاده می شود زیرا به علت سبکی، مانع از حرکت آزادانه افراد نمی شود.

انتخاب کاپشن مردانه از میان جنس های بالا، نیاز به راهنمایی بیشتری دارد؟ در مقاله بعدی ما درباره جنس کاپشن مردانه بیشتر مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی جنس کاپشن مردانه

انتخاب کاپشن مردانه گرم

اهمیت شناخت انواع کاپشن

اگر شما مدل های مختلف کاپشن مردانه را بشناسید، در این صورت می توانید به سادگی یک کاپشن کاربردی را برای خودتان انتخاب کنید. انتخاب کاپشن مردانه با وجود مدل های متنوع موجود در بازار ممکن است کمی سخت باشد. اما این کاپشن ها تا حدی از هم متمایز هستند و با یکبار مطالعه درباره آن ها، اسامی و کاربردشان را یاد خواهید گرفت.

بادی

کاپشن های بادی، کمی پفی و مناسب استفاده در مناطق بادخیز هستند. این کاپشن ها به عنوان عایق در برابر وزش بادهای سرد و نمناک کاربرد دارند. ظاهر آن ها، از سایر کاپشن ها متمایز است. قد آن ها معمولاً بلند و وزن آن ها سبک است. اگر در استان های مرکزی ایران زندگی می کنید، انتخاب کاپشن مردانه بادی به شما توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: چند مدل هودی و سویشرت مردانه جذاب و جدید

خلبانی

کاپشن های خلبانی، کاپشن هایی شیک و خوش استایل، کوتاه و مخصوص استفاده روزمره هستند. اگر احتیاج به آزادی حرکت زیاد در هنگام استفاده از کاپشن خود دارید، انتخابِ کاپشن های مردانه خلبانی را مد نظر داشته باشید.

لی

کاپشن های لی بیشتر از آنکه شما را گرم کنند، یک انتخاب مناسب برای استایل شما خواهند بود. بنابراین استفاده از این کاپشن ها برای فصل پاییز و مناطق شهری توصیه می شود. کاپشن لی سن و سال ندارد و در هر دهه ای از زندگی که باشید، استایل شما را کژوال و ظاهر شما را جوان تر می کند.

پافر

کاپشن های پافر، مناسب و جذاب هستند. این کاپشن ها راحت، خوش پوش و با نمک هستند. اگر به استفاده از ترندهای جذاب و به روز علاقه دارید، انتخاب یک کاپشن مردانه پافر، به شما توصیه می شود. پافر یک کاپشن بدون آستین پفکی و نسبتاً گرم است. در پاییز و روزهای غیر بارانی زمستان، ترکیب بافت و پافر، بسیار جذاب می شود.

ژیله

نوعی جلیقه پاییزه است که بخش تنه شما را در سرما مراقبت می کند. شما می توانید ژیله را به صورت تنها یا در ترکیب با یک پالتوی بلند استفاده کنید. ژیله از گزینه هایی است که تیپ شما را متمایز می کند.

چندلایه

کاپشن های چندلایه، با قابلیت جدا کردن هر لایه، برای استفاده در موقعیت های مختلفی مناسب هستند. اگر از چند لایه این کاپشن ها با هم استفاده کنید، بدن شما کاملاً گرم خواهد ماند. به علاوه می توانید هر لایه از آن را جدا کنید و در موقعیت مناسب استفاده کنید.

کاپشن های چندلایه معمولاً از یک لایه ضد آب، یک لایه کاپشن نازک و یک لایه کاپشن با عایق پشم شیشه دوخته می شوند.

ضدآب یا بارانی

کاپشن های ضد آب، مخصوص استفاده در زمان هایی است که برف یا باران می آید. این کاپشن ها، می توانند از سایر لباس های شما در برابر خیس شدن مراقبت کنند و باعث شوند لباس های شما بوی نم به خود نگیرند. به علاوه که خود این کاپشن ها، به سادگی شست و شو می شوند و پارچه آن ها معمولاً مقاومت بسیار خوبی دارد. پس با انتخاب کاپشن مردانه ضد آب، از آن به عنوان محافظی برای سایر لباس هایتان از آن استفاده کنید.

کتان

کاپشن های کتانی نیز یکی از پر استفاده ترین کاپشن ها هستند. در انتخاب کاپشن مردانه از جنس کتان، کافی است از مدل آن خوشتان بیاید. در این صورت، اگر کاپشن شما لایه عایق داشته باشد، برای آب و هوای سرد و در غیر این صورت برای روزهایی با دمای بالاتر مناسب است.

بیشتر بخوانید: هودی زنانه

مسافرتی

انتخاب کاپشن مردانه مسافرتی برای شما ضروری است اگر مدام از نقطه ای به نقطه دیگر سفر می کنید. این کاپشن ها در عین گرم بودن، دست و پا گیر نیستند و برای استفاده شما در روزهای مختلف سال مناسب هستند. به سادگی جمع می شوند و حمل آن ها نیز بسیار ساده است.

پارکا

کاپشن های پارکا، کاپشن هایی گرم و نسبتا سبک هستند. این کاپشن ها در تنوع رنگی بسیار بالایی تولید می شوند. هنگام انتخاب کاپشن مردانه پارکا، حتما درزهای آن را بررسی کنید تا مطمئن باشید دوخت آن در تمامی نقاط کیفیت کافی را دارد.

انتخاب بهترین کاپشن مردانه

جزییات موثر در انتخاب کاپشن

تا کنون درباره نکاتی کلی که در انتخاب یک کاپشن مردانه مناسب نقش دارند مطالعه کردید؛ با انواع کاپشن مردانه و جنس های پر استفاده کاپشن آشنا شدید و از اهمیت داشتن اطلاعات درباره آب و هوا نیز مطلع شده اید. حال برخی نکات طلایی با اهمیت بالا در انتخاب یک کاپشن مردانه فوق العاده را می خوانید.

ضد آب بودن

حتی اگر کاپشن شما، بارانی نیست، وجود یک لایه رویه ضد آب، برای مراقبت از تمامی لباس های شما کاملاً ضروری است. لباس هایی مانند بافتنی ها،چرم ها و پولیور ها، در صورت خیس نشدن با آب باران، بیشتر عمر می کنند. اگر کاپشن شما، ضد آب باشد، سایر لباس های زمستانی شما، خیس نمی شوند و در اثر شست و شوی مداوم، کیفیت اولیه خود را از دست نمی دهند.

مشاهده کنید: کفش چرمی زنانه

داشتن کلاه یا خز

نکته دیگری که در هنگام انتخاب کاپشن مردانه باید بدانید، اهمیت داشتن کلاه و خز است. استایل برخی کاپشن های مردانه، با کلاه به هم می ریزد. مثلاً کلاه خلبانی که به طور معمول از کاپشن خلبانی جدا است. یا یک پالتوی جیر شیک، به احتمال زیاد به صورت تک و بدون کلاه تولید شده است.

اگر در خرید کاپشن مورد نظرتان، پایبندی به یک استایل مشخص را مد نظر ندارید و گرمای کاپشن، مهم ترین عاملی است که در هنگام انتخاب کاپشن مردانه مد نظر دارید، حتما به وجود یک کلاه با لبه های خز و قابلیت جدا شدن، دقت کنید.

تعداد لایه های عایق حرارت

یک کاپشن گرم، ممکن است از یک لایه چرم و یک لایه عایق حرارتی تشکیل شده باشد. اما ممکن است از یک لایه ضد آب، لایه درونی عایق حرارتی و در داخل نیز از یک پارچه نرم و گرم تدی تشکیل شده باشد. هرچه تعداد لایه های کاپشن بیشتر باشد، کاپشن شما کاربردی تر است.

سایز کاپشن

مناسب بودن اندازه کاپشن نیز یکی دیگر از مواردی است که پیش از خرید آن، باید به آن توجه کافی داشته باشید. انتخاب کاپشن مردانه با سایزی بزرگتر یا کوچکتر از اندازه بدنتان، کاملاً اشتباه است. اگر احساس می کنید به کاپشن های کمی تنگ یا اورسایز علاقه دارید، کاپشنی را انتخاب کنید که مطمئن هستید با وجود اندازه بودن، استایل شما را اور سایز یا فیت نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: لباس مردانه

سرآستین، یقه و جیب ها

آخرین گزینه ای که پیش از انتخاب کاپشن مردانه باید به آن توجه کافی نشان دهید، دقت در بخش سرآستین، یقه و جیب کاپشن است. مثلاً یک کاپشن بادی باید در بخش پایینی، یقه و سرآستین کش های قابل تنظیمی داشته باشد. در این صورت بدن شما را گرم نگه می دارد. اما کاپشن ضد آب، باید در بخش های یقه و جیب ضد آب باشد.

برای انتخاب یک کاپشن مردانه زمستانی، باید دقت کنید که سرما نباید از آستین یا یقه تو بیاید. به همین دلیل بهترین کاپشن مردانه زمستانه و گرم، در این بخش ها، دوختی مناسب استفاده کاپشن دارند.